شنبه 9 تير 1403

بهره‌برداري از مركز كامپيوتر دانشگاه زابل

  تاريخ:بيست و سوم تير 1387 ساعت 14:00   |     کد : 2667   |     مشاهده: 585
به گزارش صنعت نيوز، مركز كامپيوتر دانشگاه زابل با آخرين تجهيزات روز دنيا به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نيوز، مركز كامپيوتر دانشگاه زابل با آخرين تجهيزات روز دنيا به بهره‌برداري رسيد.

  

با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، مركز كامپيوتر پرديس جديد دانشگاه زابل با 100 دستگاه كامپيوتر و امكانات كامل و خدمات متعدد براي دانشجويان به بهره‌برداري رسيد و دانشجويان مي‌توانند از اول مهر از اين خدمات استفاده كنند.

پهناي باند اين مركز 34 مگ بر ثانيه است و با اعتباري بالغ بر 250 ميليون تومان مجهز و راه‌اندازي شده است.

با تكميل پرديس دانشگاه زابل از كشورهاي همجوار نيز امكان پذيرش دانشجو وجود خواهد داشت.

دكتر محمد مهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جمع دانشگاهيان و مسئولان شهرستان زابل گفت: دولت سعي دارد تا در مناطق محروم سرمايه‌گذاري كند تا بيكاري را در منطقه كاهش و ايجاد اشتغال كند.

وي با اشاره به خدمات دولت نهم در عرصه آموزش عالي به رشد بودجه دانشگاه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: بودجه عمراني دانشگاه زابل در سال‌هاي گذشته رشدي نداشته است و حتي در برخي سال‌ها نيز منفي بود اما در چند سال اخير شاهد رشد بسيار خوب بودجه‌ عمراني دانشگاه‌ها بوده‌ايم، به طوري كه بودجه عمراني دانشگاه از 7/1 ميليارد تومان در سال 84 به 5/9 ميليارد تومان در سال 87 افزايش داشته است.

وزير علوم همچنين خاطر‌نشان كرد: بودجه جاري اين دانشگاه نيز از چهار ميليارد تومان سال 83 به 17/5 ميليارد تومان در سال جاري رسيده است.

دكتر زاهدي با بيان اينكه در صورت وجود مشكل هيئت علمي در دانشگاه زابل، وزارت علوم آمادگي اعطاي بورسيه دكتري است، گفت: با تكميل پرديس دانشگاه، ظرفيت پذيرش دانشجو از كشورهاي همجوار مانند افغانستان نيز ايجاد مي‌شود.

وزير علوم همچنين از رشدي 100درصدي تحصيلات تكميلي دانشگاه زابل خبر داد و افزود: تحصيلات تكميلي از هشت رشته به 16 رشته افزايش داشته است.

وي با اشاره به برگزاري دور دوم سفرهاي استاني گفت: يكي از خصوصيات دور دوم سفرهاي استاني رئيس‌جمهور اين است كه اعضاي هيئت دولت از نزديك روند اجراي مصوبات دوره قبل را پيگيري مي‌كنند تا اگر اين مصوبات پيشرفتي نكرده باشد دليل آن را از مسئولان جويا شده و اگر قصوري در زمينه اجراي مصوبات رخ داده با آنان برخورد كنند و همچنين اگر مشكلات كوچك قانوني سر راه اجراي مصوبات وجود داشته باشد بلافاصله در محل تصميم‌گيري كرده تا مشكل برطرف شود.

وزير علوم ادامه داد: دولت با تمام وجود خودش را خادم ملت مي‌داند، در خدمت به مردم نه يك لحظه درنگ و نه يك لحظه شك مي‌كند و بعيد است شما ملتي را در جهان ديده باشيد كه اينگونه مسئولان شب و روز خود را وقف ملت كنند.

وي همچنين در خصوص توسعه دانشگاه زابل گفت: اگر بخواهيم دانشگاه زابل موقعيت مناسب و قوي در منطقه پيدا كند احتياج به توسعه اراضي در پرديس جديد دانشگاه دارد كه اين امر هم به نفع منطقه است و هم باعث رونق اقتصاد و بالا بردن فرهنگ مي‌شود.

وزير علوم از معتمدين و مردم شهرستان زابل در خواست كرد كه براي توسعه اراضي دانشگاه همكاري لازم را داشته باشند.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/2667
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است