شنبه 16 تير 1403

برگزاري نشست تخصصي هنر و معماري قاجار

  تاريخ:بيست و پنجم مرداد 1388 ساعت 09:01   |     کد : 26212   |     مشاهده: 1073
به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، نشست تخصصي هنر و معماري قاجار در ادامه برنامه‌هاي علمي خانه جهانگردي فارس در خانه جهانگري شيراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، نشست تخصصي هنر و معماري قاجار در ادامه برنامه‌هاي علمي خانه جهانگردي فارس در خانه جهانگري شيراز برگزار شد.

صنايع دستي و گردشگري فارس در اين نشست امير حسين حکمت نيا، مدرس و باستان شناس ضمن اشاره به مکاتب فکري دوره قاجار و تاثير غرب گرايي هنر و معماري قاجاري به تفکيک مضامين هنري و شيوه‌هاي معماري و آرايه‌هاي بنا پرداخت.

وي ضمن اشاره به هنر حجاري دوره قاجار گفت: از فروپاشي ساساني تا دوره قاجار هنر نقش برجسته سازي کنار گذاشته شده بود. اما در اين ايام به ويژه در عصر فتحعلي شاه قاجار هشت نقش برجسته پديد آمد که دونمونه آن در دروازه قرآن شيراز پا برجاست که شباهت بسيار زيادي با نقش برجسته هاي ساساني دارد.

در ادامه اين نشست به خانه‌هاي قاجاري بافت تاريخي شيراز و هنر کاشيکاري ابنيه مذهبي نيز پرداخته شد.

خانه جهانگردي شيراز به عنوان يکي از بخش‌هاي تابعه معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس و به منظور مشارکت در معرفي توانمندي‌هاي گردشگري استان از زمان تاسيس در سال 86 تا کنون اقدام به برگزاري برنامه هاي تور گرداني تخصصي، نشست‌هاي تخصصي، برپايي نمايشگاه عکس، نمايشگاه صنايع دستي استان، و مسابقات آشنايي با جاذبه هاي گردشگري، مسابقات نقاشي کودکان از جاذبه هاي گردشگري و ... کرده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/26212
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است