شنبه 16 تير 1403

تلاش براي معرفي ميراث‌فرهنگي به مردم

  تاريخ:بيست و يکم مرداد 1388 ساعت 13:56   |     کد : 26105   |     مشاهده: 1113
به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، سازمان ميراث فرهنگي در 4 سال گذشته تمام تلاش خود را براي معرفي اين سازمان به مردم و همچنين حفظ ميراث فرهنگي کشور به کار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، سازمان ميراث فرهنگي در 4 سال گذشته تمام تلاش خود را براي معرفي اين سازمان به مردم و همچنين حفظ ميراث فرهنگي کشور به کار گرفت.

سيدرضا موسوي مدير کل پيشين اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در مراسم توديع خود و معارفه حسن محسني مدير کل روابط عمومي سازمان با بيان اينکه در اين مدت کوتاه توانستيم ارتباط خوبي با اصحاب رسانه برقرار کنيم به انتقادهاي برخي از رسانه‌ها از عملکرد سازمان اشاره کرد.

وي تصريح کرد: هدف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين 4 سال اين بود که مردم اين سازمان را بشناسند به طوري که ميراث فرهنگي دغدغه مردم شود و انگيزه سفر داشته باشند و صنايع دستي نيز احيا شود.

موسوي به برخي از انتقادهاي اخير اصحاب رسانه از عملکرد سازمان اشاره کرد و گفت: برخي از رسانه ها نقدهايي از عملکرد سازمان داشتند ولي متاسفانه اين نقدها زحمات افرادي را که در حوزه مرمت و احيا آثار تاريخي تلاش مي کنند را زير سئوال برد.

مدير کل سابق روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينکه بسياري از اين نقدها غير کارشناسي بود تصريح کرد: اطلاع رساني خوب است اما بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که اطلاع رساني صحيح باشد.

وي خاطر نشان کرد: تا ساليان گذشته مردم با سفر بيگانه بودند اما با تلاش‌هاي انجام شده در سازمان ميراث فرهنگي شاهد افزايش سفر در کشور هستيم و اين بيانگر رشد گردشگري در جامعه است.

معاون فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: در حوزه زير ساخت‌هاي گردشگري تا چند سال گذشته کاري انجام نشده بود اما در حال حاضر زير ساخت‌هاي گردشگري مورد توجه سازمان قرار گرفته است که توسعه اين امر نيازمند حمايت تمامي ارگان هاي مربوط است.

موسوي با اشاره به ثبت سازه هاي آبي شوشتر به عنوان دهمين ميراث ثبت شده در فهرست آثار جهاني گفت: سازه‌هاي آبي شوشتر در حالي ثبت شد که رسانه ها زياد به آن نپرداختند در حالي که اگر ثبت اين اثر با مشکل مواجه مي‌شد عملکرد سازمان از سوي رسانه‌ها زير سئوال مي‌رفت.

وي خطاب به اصحاب رسانه گفت: چنانچه سازه هاي آبي شوشتر به ثبت جهاني نمي‌رسيد سازمان بايد پاسخگوي سئوالات شما مي‌شد اما اکنون که ثبت شده است شما بايد پاسخ دهيد که چرا به آن نپرداخته ايد.

مدير کل سابق روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي اظهار داشت: ثبت جهاني يک اثر مسئوليت سازمان را در قبال نگهداري از آن بيشتر مي‌کند. همچنين حفظ آن اثر نيازمند فرهنگ سازي براي مردم است که اين امر وظيفه رسانه‌ها است.

حسن محسني،مدير کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي نيز در اين مراسم گفت: در مسئوليت جديد دست ياري به سوي اصحاب رسانه دراز مي کنم تا در شروع همکاري مشترک، پاک کردن نگرش سياسي از سازمان و ارتقاي چهره فرهنگي آن مورد توجه قرار گيرد.

محسني افزود: مدتي فضاي سياسي بر اين سازمان حاکم بود و لازم است با مساعدت يکديگر تلاش کنيم ماهيت سياسي سازمان به حاشيه برود و بايد هويت فرهنگي که رسالت اصلي سازمان است را احيا کنيم چرا که سازمان نيازمند نگاه کلان فرهنگي است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/26105
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است