شنبه 16 تير 1403

خانه 9هزار ساله،‌ زندگي عصرحجر را بازگو کرد

  تاريخ:بيست و يکم مرداد 1388 ساعت 13:52   |     کد : 26102   |     مشاهده: 1181
به گزارش صنعت نیوز، بقاياي خانه‌اي 9000 ساله متعلق به اقوام شکارچي بريتانيا، هنگام ساخت فرودگاهي در منطقه جزيره انسان اين کشور از زير خاک سر برآورد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، بقاياي خانه‌اي 9000 ساله متعلق به اقوام شکارچي بريتانيا، هنگام ساخت فرودگاهي در منطقه جزيره انسان اين کشور از زير خاک سر برآورد.

اين خانه که اطراف آنرا تپه‌هايي از پوسته فندق‌هاي سوخته شده و بقايايي از ابزارآلات سنگي پوشانده، قديمي‌ترين و کاملترين بناي مسکوني انگلستان به شمار مي‌رود که نشان دهنده نوع زندگي اقوام اين سرزمين 4000 سال پيش از ساخت سنگ‌هاي نگهبان است.

وجود آثار به جاي مانده از پوسته‌ فندق در اطراف اين خانه قديمي،‌ اين فرضيه را به وجود آورد که غذاي اصلي ساکنان اين خانه را فندق تشکيل مي‌داده و از آنجايي که پوست فندق قابليت احتراق بالايي داشته، هيزم مناسبي براي گرم کردن چنين خانه‌هايي به شمار مي‌رفته است.

علاوه بر پوسته‌ فندق‌ها، ابزار آلاتي سنگي به شکل سندان و چکش به همراه 14 هزار سرنيزه‌ مخصوص شکار ماهي نيز به دست آمد که به گفته باستان‌شناسان، وسايل ماهيگيري ساکنان اين منطقه بوده است.

باستان‌شناسان معتقدند، آثار به دست آمده در اين جزيره نه تنها از نظر ملي خائز اهميت است، بلکه اهميتي برجسته از نظر بين المللي داشته و نمونه‌اي کمياب از وجود خانه‌هاي دوره ميانسنگي در اروپاي شمال غربي است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/26102
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است