شنبه 16 تير 1403

بازار خارجي صنايع‌دستي تحت تأثير طرح‌هاي تقلبي است

  تاريخ:بيست و يکم مرداد 1388 ساعت 13:50   |     کد : 26101   |     مشاهده: 1099
به گزارش صنعت نیوز، طرح‌ها و نقوش صنايع‌دستي ايران تحت تأثير طرح‌هاي کشورهاي هند و چين بازار فروش مساعد خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، طرح‌ها و نقوش صنايع‌دستي ايران تحت تأثير طرح‌هاي کشورهاي هند و چين بازار فروش مساعد خود را از دست داده است.

نماينده ايذه و باغملک ضمن بيان اين مطلب گفت: در حوزه انتخابيه من استعدادهاي زيادي در رابطه با توليد انواع صنايع‌دستي مانند قالي، گليم ، گبه و ... وجود دارد و ما جوانان به خصوص زنان تحصيلکرده زيادي داريم که در صورت حمايت مي توانند به توليد صنايع‌دستي مشغول شوند.

عليرضا دهقان با اشاره به عدم فعاليت هر گونه کارخانه و نبود دامداري و کشاورزي در اين منطقه افزود: با وجود اينکه سدهاي کارون 2، 3 و 4 که فقط 20 کيلومتر با منطقه ما فاصله دارند ولي هيچ استفاده‌اي از آب اين سدها به ما نمي‌رسد.

نماينده ايذه و باغملک هر نماينده مجلس را نه فقط مسئول رسيدگي به امور يک حوزه انتخابيه بلکه مسئول تصويب قوانيني براي تمام کشور خواند و اظهار داشت: تاکنون چند جلسه با معاونت صنايع دستي داشته ايم و قول‌هاي مساعدي داده شده است.

وي خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر کشورهاي ديگر مانند هندوستان و چين طرح‌ها و نقوش صنايع‌دستي ايران را به غلط تقليد کرده و بازار محصولات ايران را به خود اختصاص داده اند و اين در حالي است که هنرمندان کشور ما با زحمت بسيار محصولات ارزشمندي توليد مي کنند که به دنبال بازار است.

دهقاني تصويب طرح بيمه قاليبافان را قدمي مهم در رشد و توسعه صنايع دستي دانست و افزود: اميدواريم از اين پس شاهد رشد و شکوفايي تمام صنايع دستي کشورمان باشيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/26101
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است