شنبه 16 تير 1403

رئيس جمهور در مراسم تحليف هم از گردشگري گفت

  تاريخ:پانزدهم مرداد 1388 ساعت 10:37   |     کد : 25779   |     مشاهده: 1275
به گزارش صنعت نیوز ، رئيس جمهور اسلامي ايران در مراسم تحليف خود نخستين سرفصل برنامه هاي آتي دولت را بحث فرهنگ اعلام و بر ضرورت توسعه گردشگري تاکيد کرد.

به گزارش صنعت نیوز ، رئيس جمهور اسلامي ايران در مراسم تحليف خود نخستين سرفصل برنامه هاي آتي دولت را بحث فرهنگ اعلام و بر ضرورت توسعه گردشگري تاکيد کرد.

 

محمود احمدي نژاد در مراسم تحليف خود در مجلس شوراي با اشاره به اينکه تنوع فرهنگي از زيبايي هاي بي بديل ايران زمين و سرمايه ملي است افزود: حوزه گردشگري به عنوان عامل مهم پيوند فرهنگي بين ملت ايران و ساير ملت ها بايد مورد تاکيد جدي قرار گيرد.

 

وي نقش ملت ايران را در احياي فرهنگ و تمدن توحيدي ممتاز خواند و اظهار داشت : ملت ايران امروز نيز تمام قد وارد ميدان شده و در حال پايه گذاري تمدن نوين و انساني و متعالي با شاخصه هاي الهي است.

 

احمدي نژاد با اشاره به برخي از برنامه هاي دولت دهم نخستين سرفصل برنامه هاي آتي دولت را بحث فرهنگ دانست و افزود:حفظ هويت و ارزش هاي ما مستلزم حفظ عناصر فرهنگ ماست.

 

رئيس جمهور گفت: انديشه هاي بلند مباني علمي ، ادبي و هنري در حوزه دانشگاه و عناصر صاحب انديشه در همه زمينه ها، سرمايه هاي اصلي کشور و الگوي پيشرفت و تعالي و موتور حرکت هستند.

 

وي اظهار داشت: بايد روش هاي کارآمد تري براي حضور آنان در عرصه هاي سياست گذاري برنامه ريزي و اجرا حاصل شود.

 

احمدي نژاد نوجوانان و جوانان برومند کشور را سرمايه هاي اصلي کشور دانست و گفت: آنان اين شايستگي را دارند که در آوردگاه هاي علم و فضيلت، نوآوري و ورزش در سکوهاي جهاني بدرخشند.

 

رئيس دولت دهم تاکيد کرد: عدالت طلبي، عزت جويي، علم آموزي، عشق و ايثار، نجابت و پاکي، اخلاق نيکو، روحيه تلاش و مجاهدت، هنرو ادب با همه زيبايي ها و ارزش هاي آن بايد در همه بخش هاي آموزشي ،پرورشي، اجتماعي و فرهنگي کشور جاري شود.

 

وي در ادامه زنان و دختران ايران را جزو پاک ترين و شريف ترين زنان و دختران جهان دانست و افزود: بايد زمينه نقش آفريني سازنده تر و گسترده تر آنان در همه عرصه هاي اجتماعي، علمي، ورزشي، سياسي، هنري ، اجرايي، برنامه ريزي و سياست گذاري فراهم شود.

 

احمدي ن‍ژاد تاکيد کرد: ملت ايران مي تواند الهام بخش و حرکت آفرين در منطقه و جهان باشد که اين مساله نيازمند دريغ نکردن فرصت ها از آحاد مردم است.

 

وي دومين سرفصل برنامه هاي دولت دهم را امور اجتماعي دانست و افزود:خانواده رکن اصلي در تربيت و بالندگي انسان ها ، آرامش و امنيت کشور است و مادران اين سرزمين بهترين هستند.

 

رييس جمهور با اشاره به اينکه همه بايد براي حفظ حرمت و کيان خانواده تلاش کنيم، گفت: مردم بايد احساس آرامش و امنيت داشته باشند و پاکي و پاکدستي، صداقت، امانت داري نظم،نشاط و شادابي، محبت و برادري ، شجاعت در دفاع از حق و مظلوم بايد در فضاي کشور و تمام امور جاري باشد.

 

وي با تاکيد بر اينکه همه مردم شهروند درجه يک هستند و از حقوق مساوي برخوردار هستند گفت: همگان در برابر قانون مساوي هستند، هيچ کس حق ويژه و امتياز برتر ندارد، همچنين هيچ کس نبايد احساس کند حقي از او دريغ شده است.

 

رئيس جمهور گفت: هيچ احدي نبايد احساس تبعيض کند يا احساس کند کرامت او مخدوش شده است.

 

احمدي ن‍ژاد آزادي را وديعه الهي دانست و گفت:آزادي ارمغان عظيم انقلاب اسلامي است، همه بايد از اوج آن صيانت و مراقبت کنيم، احدي حق ندارد با عناوين مجعول آزادي هاي اساسي و قانوني را محدود کند.

 

وي سومين سرفصل برنامه هاي دولت دهم را موضوع اقتصادي دانست و گفت: ريشه تورم و توزيع ناعادلانه ثروت بايد خشکانده شود، خدمت ملي بايد مورد حمايت همه جانبه باشد و رانت خواري که موجب تبعيض و نابود کننده انگيزه هاي سالم و سازنده و منشا فساد است بايد برچيده شود.

 

رييس جمهور با اشاره به اينکه ساختارها بايد به سرعت اصلاح گردد گفت: طرح تحول اقتصادي به عنوان يک مقدمه تحقق چشم انداز و اجراي سياست هاي اصل 44 بايد به سرعت اجرا شود.

 

وي همچنين تاکيد کرد: هدفمند کردن يارانه ها، اصلاح نظام هاي بانکي، توزيع و تقويت ارزش پول ملي از ارکان اصلاحات ساختاري است که بايد به سرعت عملياتي شود.

 

وي گفت: دولت با بررسي هاي دقيق علمي و کارشناسي طراحي لازم را در همه امور انجام داده و اجراي آن نيازمند تصميمات مجلس است، اينجانب به شجاعت و روشن بيني نمايندگان اميد زيادي دارم.

 

وي انتخابات اخير را جلوه اي از هوشمندي و پي گيري مردم براي آرمان هاي انقلاب اسلامي خواند و حماسه 40 ميليون راي و شکوه 25 ميليون راي به رييس جمهوري منتخب طراز ديگري در انتخابات ملت ايران توصيف کرد.

 

رييس جمهوري با بيان اينکه راي قاطع مردم در 22خرداد، ادامه راه انقلاب، روند چهار سال گذشته و گفتمان ارزشمدار را تثبيت کرد، گفت: علت غليان و عصبانيت غيرقابل کتمان دشمان قسم خورده ارزش هاي انساني همين است، آنان مي خواستند آينده را تاريک جلوه دهند و برخي مسايل را القا کنند.

 

رييس دولت دهم اجراي قاطع عدالت، مبارزه با تبعيض و زياده خواهي، تقويت عزت و اقتدار ملي، دفاع از مظلومان، ايستادگي در برابر خودخواهان و زياده خواهان و مستکبران و حفظ کرامت انساني حقوق شهروندي دوستي و محبت را از محورهاي اساسي گفتماني دانست که مردم در اين انتخابات به آن راي دادند.

وي گفت:‌ ملت ايران بار ديگر بر توانمندي ها استعداد ها و ظرفيت هاي متکي بر خودباوري هاي ملي تاکيد کرد.

 

احمدي نژاد گفت : مردم در اين انتخابات بر پاکي و پاک دستي، خدمت بي منت، صيانت از کرامت انساني و ارزش هاي الهي، مهرورزي، سازندگي و تعالي همه جانبه و آزادگي مديران تاکيد کردند.

 

رييس دولت دهم گفت که مردم ايران بارديگر پرچمدار توحيد و عدالت در جهان شدند و به برپايي جامعه الگو و نمونه راي دادند.

 

رييس جمهوري لزوم حفظ استقلال و عزت کشور، وحدت و يکپارچگي ملي، صيانت از فرهنگ و ادب و تمدن ايراني و اسلامي را از مواردي عنوان کرد که ملت ايران در انتخابات اخير فرياد زد.

 

احمدي نژاد ، ملت ايران را ملتي با اهداف بزرگ دانست و تاکيد کرد: بايد براي ملت ايران گام هاي بلندي برداشت، به عنوان نماينده ملت اعلام مي کنم در دولت جديد دولت مصمم است با تمام توان در صحنه خدمت حاضر شود و همه ظرفيت هاي کشور را فعال سازد که اين امر نيازمند همراهي و پشتيباني مجلس و ديگر قوا است.

 

رييس جمهور خطاب به دولت هاي غربي گفت: ملت ايران نه براي اخم ها و تشرهاي شما ارزشي قايل است و نه براي تبريک ها و لبخندهاي شما ارزشي قايل خواهد بود.

 

رييس جمهور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که ملت ايران همچنان پرچم عدالت و توحيد را در اهتزاز خواهد داشت و بايد در برابر مديريت جهاني نقش موثري ايفا کنيم.

 

دکتر احمدي نژاد افزود: برخي دولتها بايد در قبال اقدامات خود مسوول و پاسخگو باشند، دخالت هاي بيجا، ناامني ها، اشغالگري ها و اختلالات فرهنگي، اقتصادي و زيست محيطي ناشي از سياست هاي آنان بايد اصلاح شود و اين دولتها پاسخگو باشند.

 

وي با بيان اينکه ملت ايران اهل گفت و گو، منطق و تعامل سازنده است، تاکيد کرد: اساس سياست خارجي ما ارتباطات گسترده و سازنده با تمام ملتها و دولتهاي مستقل بر اساس عدالت، احترام و دوستي است.

 

رييس جمهور منتخب ملت ادامه داد: اما در برابر قانون شکني، مداخله گري و سوء استفاده از ساختارهاي بين المللي، تجاوزات و بي عدالتي ها سکوت نخواهيم کرد.

رييس جمهور گفت ما خواهان رابطه برابر و دوستانه هستيم اما بي ادبي، دخالت و توهين را تحمل نخواهيم کرد.

 

وي با تاکيد مجدد بر عبارت "ما مي توانيم"، اين شعر را قرائت کرد: ما از تبار رستم و فرهاد و آرشيم، در خرمن سياه اهريمن سياوشيم، در انتظار رويت آن مهر آخرين، در مجمر سپيده سپيندي بر آتشيم. 

 

http://sanatnews.ir/News/1/25779
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است