شنبه 16 تير 1403

کالاهاي صنايع‌دستي با استانداردهاي جهاني منطبق مي‌شوند

  تاريخ:پانزدهم مرداد 1388 ساعت 10:36   |     کد : 25778   |     مشاهده: 1123
به گزارش صنعت نیوز ، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاري معاونت هنرهاي سنتي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، تلاش در زمينه تهيه استانداردهاي جهاني کالاهاي صنايع‌دستي از نظر کيفيت عملي مي‌شود.

به گزارش صنعت نیوز ، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاري معاونت هنرهاي سنتي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، تلاش در زمينه تهيه استانداردهاي جهاني کالاهاي صنايع‌دستي از نظر کيفيت عملي مي‌شود.

 

معاون اداره کل توسعه و ترويج هنرهاي سنتي با بيان اين مطلب گفت: پيش نويس تفاهم‌نامه همکاري ميان معاونت هنرهاي سنتي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نهايي شده است و در روزهاي آتي به امضاء طرفين مي‌رسد.

 

آرش بهادري با اشاره به اينکه اين تفاهم نامه در 7 بند و 35 ماده تنظيم شده ، اظهار داشت: سياست گذاري به منظور توسعه مناسبات فرهنگي با موضوع ترويج هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با ملل و اقوام مختلف، بستر سازي مناسب در خصوص تبادل دانشجويان به دانشگاه‌هاي خارجي و سياستگذاري به منظور حمايت معنوي هنرمندان ايراني مقيم خارج از کشور از اهداف انعقاد اين تفاهم‌نامه است.

 

وي ادامه داد: تشکيل کارگروه مشترک از افراد صاحب نظر، کارشناس و متخصص براي تدوين و اجراي برنامه‌هاي آموزشي چند رسانه‌اي و مجازي در سطح بين الملل و سياستگذاري و هماهنگي تمامي فعاليت‌هاي فرهنگي، تبليغي در خارج از کشور با موضوع هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي موضوع و زمينه همکاري ميان اين دو حوزه است.

 

اين مقام مسئول تصريح کرد: همکاري در زمينه تهيه استانداردهاي جهاني کالاي صنايع‌دستي از لحاظ کيفيت به عنوان نخستين تعهد معاونت هنرهاي سنتي طبق اين تفاهم‌نامه مطرح است.

 

بهادري با بيان اينکه همچنين اين معاونت همکاري در خصوص برگزاري گردهمايي‌ها، جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي تبليغي و تأمين اقلام صنايع‌دستي آن را برعهده مي‌گيرد، گفت: تبادل هيأت هنرمندان هنرهاي سنتي به کشورهاي مختلف، همکاري‌هاي فرهنگي و تبليغي با مراکز اسلامي و فرهنگي ساير کشورها و سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين المللي طبق اين تفاهم نامه بر عهده اين معاونت است.

 

معاون اداره کل توسعه و ترويج در ادامه اظهار داشت: شناسايي نهادهاي مردمي و ايرانيان خارج از کشور و برنامه ريزي مشترک در برگزاري همايش‌ها و جشنواره‌هاي برون مرزي و ايجاد دبيرخانه مرتبط با هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در کنار شناسايي استقرار موزه‌هاي سيار و ويترين‌هاي صنايع‌دستي در اماکن مختلف توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اجرايي مي‌شود.

 

آرش بهادري خاطرنشان کرد: همکاري در ايجاد يا تأمين فضاي بازارچه‌ها و نمايشگاه‌هاي دائمي عرضه و فروش صنايع‌دستي، محصولات فرهنگي مرتبط، لباس‌هاي ايراني و زيورآلات سنتي به منظور بهره برداري ايرانيان خارج از کشور با همکاري اين سازمان عملي مي‌شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/25778
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است