شنبه 16 تير 1403

صرف 500 ميليون تومان هزينه براي مرمت بازار اراک

  تاريخ:پنجم مرداد 1388 ساعت 13:25   |     کد : 25252   |     مشاهده: 1049
به گزارش صنعت نیوز، تاکنون از يک ميليارد و 400 ميليون تومان بودجه اختصاص داده شده به مرمت بازار اراک، 500 ميليون تومان هزينه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، تاکنون از يک ميليارد و 400 ميليون تومان بودجه اختصاص داده شده به مرمت بازار اراک، 500 ميليون تومان هزينه شده است.

محمدحسين فرمهيني فراهاني با بيان اينکه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان براي مرمت بازار تاريخي اراک يک ميليارد و 400 ميليون تومان اختصاص داده است، تصريح کرد: از آغاز مرمت بازار تاريخي اراک تا کنون 500 ميليون تومان هزينه شده است.

فراهاني با بيان اينکه عمليات مرمت و کف‌سازي بازار تاريخي اراک توسط شش مجموعه پيمانکار در دست انجام است، متذکر شد: در حال حاضر عمليات مرمت گنبدهاي بازار، کاروانسراهاي کاشاني، کتابفروش‌ها، نقشينه‌ها و هزاوه‌ها به پايان رسيده است.

وي با اشاره به تغيير روند کف‌سازي بازار اراک يادآور شد: به اين منظور جلسات متعددي با کارشناسان و مسئولان دستگاه‌هاي مربوط و براي بررسي و رسيدگي به مشکلات موجود در اجراي اين طرح برگزار و نظرات اصلاحي اين کارشناسان براي اجراي کار کف‌سازي بازار اراک لحاظ شد.

فراهاني اظهار داشت:بازار اراک يکي از قديمي‌ترين و مهمترين بناهاي اين شهر است که بناهاي تاريخي ديگري همچون حوزه علميه، مسجد، مدرسه را در بر دارد و اين خود حاکي از اهميت اقتصادي و فرهنگي بازار براي گذشتگان است.

وي با بيان اينکه اين بازار 200 ساله قطب اقتصادي شهر صنعتي اراک به شمار مي‌رود و همچنان نبض اقتصادي اين شهر است، خاطرنشان کرد: به اين منظور اجراي فعاليت کف‌‌سازي بازار اراک از اين پس در پايان فعاليت واحدهاي صنفي و تردد مردم در آن انجام مي‌شود تا مشکلي براي کسبه اين بازار ايجاد نشود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/25252
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است