شنبه 16 تير 1403

شهري باستاني در اعماق دريا

  تاريخ:پنجم مرداد 1388 ساعت 13:22   |     کد : 25250   |     مشاهده: 1129
به گزارش صنعت نیوز، آثاري از ويرانه‌هاي يک شهر قديمي در اعماق آب‌هاي منطقه جنوبي ايتاليا، حين جستجوي يک باستان شناس زير آب آماتور کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، آثاري از ويرانه‌هاي يک شهر قديمي در اعماق آب‌هاي منطقه جنوبي ايتاليا، حين جستجوي يک باستان شناس زير آب آماتور کشف شد.

اين ويرانه‌ که مجموعه‌اي از بلوک‌ها يا قالب‌هاي سنگي قديمي را شامل مي شوند در عمق سه تا چهار متري سطح دريا و در فاصله 15 متري با ساحل شرقي شهر کالابرياي ايتاليا به دست يک معمار علاقمند به باستان‌شناسي زير آب شناسايي شد.

الساندرو سيليبرتو، کاشف اين شهر غرق شده گفت: به احتمال فراوان اين سنگ‌ها که شکلي سياه رنگ داشته و در حدود دو متر طول و يک و نيم متر عرض دارند به دليل مقاومت بالايشان در سطح شني بستر دريا، ساخته دست انسان بوده‌اند.

وي افزود: ادامه کاوش‌ها در اين منطقه منجر به کشف يک پايه ستون سفيد رنگ و نيم متري و همچنين يک جفت قالب يا بلوک سنگي شد که يکي از آنها،به شکل مستطيلي با ابعادي کوچک بوده و ديگري به دليل فرسايش حالتي نامعلوم داشته است.

کارشناسان شوراي باستان‌شناسي محلي اعلام کرد: يافته‌هاي اخير، نشان ميدهد که به احتمال بسيار زياد اين ويرانه متعلق به شهر ساحلي سيلتيوم (Scylletium) باشد که در زمان استعمار يونان بر جنوب ايتاليا ايجاد شده است.

به گفته باستان شناسان اين شهر که در سال 124 پيش از ميلاد به عنوان بخشي از مستعمره امپراتوري روم درآمد، زادگاه يکي از سياستمداران و نويسندگان قرن ششم ايتاليا به نام کاسيودوروس است.

گفتني است، پيش از اين نيز ويرانه‌هايي از اين شهر در سواحل شهر ديگري در جنوب ايتاليا به دست آمده بود که نشان دهنده وسعت اين شهر باستاني است.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/25250
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است