شنبه 16 تير 1403

انزجار کليساي ارتدکس يونان از مقامات موزه آکروپليس

  تاريخ:پنجم مرداد 1388 ساعت 13:13   |     کد : 25248   |     مشاهده: 1031
به گزارش صنعت نیوز، کليساي ارتدکس يونان،مقامات موزه جديد آکروپليس اين کشور را به دليل اکران فيلمي بر ضد روحانيان و کشيشان مسيحي مورد بازخواست قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کليساي ارتدکس يونان،مقامات موزه جديد آکروپليس اين کشور را به دليل اکران فيلمي بر ضد روحانيان و کشيشان مسيحي مورد بازخواست قرار داد.

اکران مستندي 13 دقيقه‌اي در يکي از سالن‌هاي موزه آکروپليس که به صورت تصاويري انيميشني گروهي از کشيشان را در حال تخريب مجسمه‌هاي معبد پارتنون در قرن هشتم ميلادي نشان مي‌داد، موجب خشمگيني مقامات کليساي ارتودکس يونان شد.

اين فيلم به دوره فرمانده پر آوازه و افسانه‌اي آتن، پريکلس اختصاص داده شده است. فردي که در زمان او معبد پارتنون بر فراز کوه آکروپليس بنا شد.

کوستاس گاوراس، کارگردان معروف يوناني، سازنده اين فيلم، داستان اين فيلم را بر مبناي حوادثي که در طول 25 قرن از زمان ساخت معبد پارتنون بر اين بنا گذشت، پايه‌ريزي کرده است.

اولين ويراني اين معبد در سال 267 پيش از ميلاد، کليسا شدن آن به همراه ديگر بناهاي باستاني به دست يونانيان در آغازين سده‌هاي ترويج مسيحيت و پس از آن تبديل شدن به کليساي روم در زمان جنگ چهارم صليبي، مسجد شدن آن به دست ترک ها در سال 1458 ميلادي پس از فتح آتن و خروج مجسمه‌هاي مرمري اين معبد به دست لرد الگين، سياستمدار بريتانيايي در حدود 200 سال پيش از جمله بخش‌هايي است که در اين فيلم آن اشاره شده است.

در بخش پاياني فيلم، سازنده سعي دارد تا به مخاطبان خود بفهماند که ستون‌ها و ديگر عناصر تشکيل دهنده کليساها و صومعه‌هاي آتن بخشي از ويرانه‌هاي معابدي هستند که در دوران يونان باستان بنا شده اند.

اگر چه اين فيلم در سال 2004 ساخته شده و پيش از اين نيز هنگام بازي هاي المپيک آتن در دهکده‌ المپيک نيويورک آمريکا به نمايش درآمده بود ولي اين بار با شکايت رسمي شوراي عالي کليساي ارتوکس يونان منع اکران آن درخواست شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/25248
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است