شنبه 16 تير 1403

پايان فاز اول مرمت قلعه پرتقالي‌ها

  تاريخ:سوم مرداد 1388 ساعت 14:11   |     کد : 25120   |     مشاهده: 1117
به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، هم‌اکنون عمليات مرمت و بازسازي قلعه پرتقالي‌هاي هرمز واقع در ضلع شمالي جزيره هرمز درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، هم‌اکنون عمليات مرمت و بازسازي قلعه پرتقالي‌هاي هرمز واقع در ضلع شمالي جزيره هرمز درحال انجام است.

مسئول نظارت بر اجراي طرح مرمت قلعه پرتقالي‌هاي هرمز ضمن بيان اين مطلب افزود:هم‌اکنون ديواره ضلع شمالي قلعه پرتقالي‌هاي هرمز به‌طور کامل مرمت و آوارهاي ريخته شده در زندان نيز جمع آوري شده است.

عباس نوروزي درادامه خاطرنشان کرد:همچنين هشتاد درصد از بخش ورودي شمالي يعني ورودي اصلي قلعه و دو حجره قلعه مرمت شده است .

وي بابيان اين‌که فاز اول مرمت قلعه پرتقالي‌هاي هرمز انجام شده تصريح کرد:البته عمليات مرمت حجره‌ها، مقر فرماندهي، برج‌ها، ديوارهاي ضلع غربي و جنوبي باقي مانده است.

نوروزي با اشاره به اين‌که قلعه پرتقالي‌هاي هرمز مهم‌ترين قلعه باقي‌مانده از روزگار تسلط پرتغالي‌ها بر سواحل و جزاير خليج فارس است تصريح کرد:اين قلعه به فرمان آلفونسوآلبرکرک دريانورد پرتغالي در سال 1507 ميلادي، در محلي موسوم به مورنا احداث و به دست امام قلي خان يکي از سرداران شاه عباس فتح شد.

وي با بيان اين‌که قلعه هرمز به شکل چند ضلعي نامنظم است يادآور شد:ساختمان اين قلعه بسيار محکم و ديوارهايي به قطر 3/5 متر با چند برج به ارتفاع 12 متر دارد.

نوروزي اضافه کرد: تأسيسات قلعه نيز شامل انبارهاي تسليحات، آب انبار و اتاق‌هايي با سقف هلالي شکل است.

وي با اشاره به اين که ساخت اين قلعه در حدود 30 سال انجام شده و چهار مرتبه مرمت و 115 سال ازآن استفاده شده يادآورشد:عمليات مرمت قلعه پرتقالي‌هاي هرمز حدود 2 ماه پيش آغاز و پيش بيني مي شود تا پايان مرداد ماه سال جاري فاز اول مرمت آن تکميل شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/25120
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است