شنبه 16 تير 1403

کشف محراب اسرار آميز رومي در انگلستان

  تاريخ:سوم مرداد 1388 ساعت 14:05   |     کد : 25116   |     مشاهده: 1069
به گزارش صنعت نیوز، محراب سنگي عظيم، منتسب به الهه‌هاي قلمرو شرقي امپراتوري روم، طي کاوش‌هاي باستان‌شناسان در قلعه نظامي رومي در شمال انگلستان کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، محراب سنگي عظيم، منتسب به الهه‌هاي قلمرو شرقي امپراتوري روم، طي کاوش‌هاي باستان‌شناسان در قلعه نظامي رومي در شمال انگلستان کشف شد.

اين بناي عظيم که چهار فوت ارتفاع و 5/1 تن وزن داشته و به صورت پبسيار ظريفي سنگ نگاري شده در زمان حکومت امپراتور هادريان در سال‌هاي 122 تا 130 ميلادي ساخته شده است.

اين بنا، که در نزديکي ويرانه‌هاي قلعه نظامي ويندولاندا (Vindolanda) يافت شده به گفته محققان مکان مذهبي منحصر به فردي است که بخشي از برج و باروهاي دروازه شمالي اين قلعه را تشکيل مي‌داده است.

در يک سوي اين محراب تصاويري از ظروف و جام‌هاي نوشيدني حکاکي شده و سوي ديگر، يکي از خدايان روم را نشان مي‌دهد که بر پشت گاو نري ايستاده و بر يک دست تبر و در دست ديگر خود آذرخش دارد.

روميان او را ژوپيتر مي‌خواندند، اگر چه اين خدا براي سامي‌هاي خاورميانه، حداد (hadad) و براي هيتي‌ها، تشاب (teshab) نام داشت.

به گفته باستان‌شناسان اين بنا محل عبادت سربازاني بوده است که در اين قلعه سکونت داشته و از مرزهاي امپراتوري روم در شمال بريتانيا محافظت مي‌کردند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/25116
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است