شنبه 16 تير 1403

غار دربند نيازمند سرمايه‌گذاري 5 ميليارد ريالي است

  تاريخ:سی و يکم تير 1388 ساعت 13:05   |     کد : 25001   |     مشاهده: 1059
به گزارش صنعت نیوز، ميزان سرمايه‌گذاري در منطقه نمونه گردشگري غار دربند 5 ميليارد ريال برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، ميزان سرمايه‌گذاري در منطقه نمونه گردشگري غار دربند 5 ميليارد ريال برآورد شده است.

منطقه نمونه گردشگري دربند در شهرستان مهديشهر استان سمنان قرار دارد که در جريان سفر هيات دولت به اين استان به عنوان منطقه نمونه معرفي و به تصويب رسيد.

اين منطقه با وسعت 200 هکتار داراي زمستان‌هاي سرد و تابستان‌هاي معتدل است. همچنين پوشش گياهي منطقه باغ و مرتع است و آب مورد نياز منطقه از قنات و چاه تامين مي‌شود.

منطقه دربند تا مرکز استان 17 کيلومتر، تا مرکز شهرستان سه کيلومتر، تا نزديک‌ترين فرودگاه 24 کيلومتر، تا نزديک‌ترين ايستگاه راه‌‌آهن 20 کيلومتر و تا نزديک‌ترين راه‌اصلي 14 کيلومتر فاصله دارد.

مهمترين زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در اين منطقه احداث امکانات اقامتي و تفريحي است و بر اساس مطالعات مقدماتي انجام شده از تاسيسات قابل اجرا در اين منطقه مي‌توان به پارکينگ، فروشگاه، پارک و امکانات تفريحي اشاره کرد.

همچنين مدت زمان اجراي پروژه از مرحله طراحي تا بهره‌برداري دو سال و ميزان سرمايه‌گذاري مورد نياز منطقه پنج ميليارد ريال برآورد شده است.

از اثرات ويژه راه‌‌اندازي اين منطقه نمونه در سطوح ملي و بين‌المللي مي‌توان به توسعه گردشگري در منطقه و افزايش ماندگاري گردشگران ورودي، ايجاد تحرک اقتصادي، اجتماعي و توسعه منطقه، ايجاد اشتغال و درآمد براي ساکنان مناطق اطراف غار و جذب سرمايه و گسترش فضاهاي خدماتي اقامتي اشاره کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/25001
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است