شنبه 16 تير 1403

جايگاه ملت ايران رکن اصلي ميراث فرهنگي است

  تاريخ:سی ام تير 1388 ساعت 13:50   |     کد : 24913   |     مشاهده: 1011
به گزارش صنعت نیوز، اصلي ترين رکني که در ميراث فرهنگي کشور بايد مورد توجه قرار گيرد جايگاه و وضعيت ملت ايران در دوره‌هاي مختلف تاريخي است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، اصلي ترين رکني که در ميراث فرهنگي کشور بايد مورد توجه قرار گيرد جايگاه و وضعيت ملت ايران در دوره‌هاي مختلف تاريخي است.

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در مراسمي که به مناسبت بزرگداشت مبعث پيامبر اکرم (ص)در سالن اجتماعات سازمان برگزار شده بود، گفت:ايرانيان در طول تاريخ همواره آزاديخواه بوده اند و پذيرش اسلام نيز يکي از نشانه‌هاي اين امر است.

حميد بقايي در پاسخ به اين ادعا که ايرانيان به زور به اسلام گرويده اند، تصريح کرد:حکومت ساسانيان مشکلاتي را در کشور به وجود آورده بود که از جمله آنها مي توان به ايجاد 4 طبقه در جامعه اشاره کرد.

وي تصريح کرد:ايجاد اين طبقات سبب شده بود که ايرانيان از ظلم خسته شده و آماده پذيرش عدالت و آزادي باشند.

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري با بيان اينکه در زمان خسرو پرويز گرايش به دين مسيحيت زياد شده بود، افزود:همسر خسرو پرويز که مسيحي بود نيز دست به تبليغ مسيحيت زده بود و اگر اسلام ظهور نکرده بود بسياري از ايرانيان به مسيحيت مي‌گرويدند.

بقايي گفت:ايرانيان با عشق و علاقه مسلمان شدند و عمده دانشمندان و اديبان ايراني مانند بوعلي سينا، زکرياي رازي، حافظ،سعدي و ديگران مربوط به دوران پس از اسلام بوده اند.

وي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در طول 4 سال گذشته تصريح کرد:ارتقاي رئيس سازمان به معاون اول رئيس جمهور نشانه اي از موفقت سازمان در طول 4 سال گذشته است.

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري ازتمامي مديران و کارکنان اين سازمان خواست که براي ارتقاي تلاش هاي انجام شده در طول 4 سال گذشته دست به دست يکديگر دهند.

بقايي ارتقاي وضعيت معيشت کارکنان سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري را از موضوعات مورد توجه مديريت سازمان ذکر کرد و افزود:هر ميزان درآمدهاي سازمان افزايش پيدا کند متعلق به کارکنان است.

رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري ادامه داد:بار اصلي سازمان به دوش کارکنان است و همواره بايد احترام کارمندان سازمان حفظ شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24913
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است