شنبه 16 تير 1403

برپايي دومين همايش کوهنوردي در ميراث فرهنگي گلستان

  تاريخ:بيست و هشتم تير 1388 ساعت 14:58   |     کد : 24850   |     مشاهده: 1073
به گزارش صنعت نیوز، دومين همايش کوهنوردي و کوه پيمايي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگري صنعت نیوز، دومين همايش کوهنوردي و کوه پيمايي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان برگزار شد.

صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، رئيس اين سازمان گفت: در اين همايش که با همکاري کميته امور ورزش و سلامت اداره کل پشتيباني و امور رفاهي سازمان مرکزي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، و هيئت کوهنوردي و صعودهاي ورزشي استان گلستان انجام شد، بالغ بر 70 تن از کوهنوردان و کارکنان سازمان ميراث فرهنگي، ميراث فرهنگي کشور شرکت داشتند.

فريدون فعالي با اشاره اين که اينگونه همايش ها در قالب طرح غني سازي اوقات فراغت انجام مي شود، افزود: اولين همايش کوهپيمايي اين سازمان در ارديبهشت ماه سال جاري به مقصد جنگل و امامزاده رنگو و با حضور بيش از 500 تن از کوهنوردان استان گلستان برگزار شد و هم اکنون نيز براي دومين بار، اين همايش کوهنوردي و کوه پيمايي به مقصد جهان نما صورت گرفت.

دهکده ييلاقي درازنو در جنوب شهرستان کردکوي و در محدوده ملک سورم سرا(بالا جاده فعلي) واقع شده است که در طول قرن ها مورد استفاده خانواده‌هاي زيادي از ساکنان بالا جاده و به صورت پراکنده از روستاهاي همجوار بوده است که با احداث جاده اي در اين دهکده علاقمندان زيادي از شهرستان کردکوي، گرگان و حتي ساير مناطق کشور از آن ديدن مي‌کنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24850
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است