شنبه 16 تير 1403

کشف فسیل ۱۰ میلیون ساله ماموت

  تاريخ:بيست و هفتم تير 1388 ساعت 14:47   |     کد : 24771   |     مشاهده: 1155
به گزارش صنعت نیوز، فسیل ششمین ماموت مدفون در روستای «الماجیق» ترکیه با تلاش دیرینه شناسان این کشور کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، فسیل ششمین ماموت مدفون در روستای «الماجیق» ترکیه با تلاش دیرینه شناسان این کشور کشف شد.  

گروهی از باستان شناسان به سرپرستی پروفسور «نورالدین قهرمان» عضو هیئت علمی دانشگاه «محمت عاکیف ارسوی» به دنبال تازه ترین کند و کاو در روستای «الماجیق» شهرستان «کمر» از توابع استان «بوردور» فسیل ۱۰ میلیون ساله ماموت کشف کردند.

این ششمین فسیل پهن پیکر است که در طول چهار سال اخیر در روستای مورد نظر کشف می شود.

ماموتها نسل گذشته فیلها به شمار می آیند که میلیونها سال پیش منقرض شد.

بنا به شواهد باستان شناسی ، نخستین ماموتها 40 میلیون سال پیش در شمال آفریقا می زیستند و با گذر زمان به آسیا و اروپا رسیدند.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، پیش تر جانورشناسان روسی و ژاپنی پس از بررسی مشترک لاشه یخ ‌‌زده بچه ماموت تاریخی ، سن آن را تخمین زدند.

ماموت خاکستری 5/1 متری «می» 2007 میلادی در حالی در منطقه دور افتاده یامال - شمال سیبری - کشف شد که چشم ها و خرطوم آن به‌ طور کامل در یخ ، حفظ اما دم و یکی از گوشها کنده شده بود.

ماموت 37 هزار ساله که «لوبا» نامیده شده است چندی پیش برای پرتو نگاری و گرفتن عکس ‌های سه‌ بعدی به آزمایشگاه پیشرفته دانشگاه پزشکی «توکیو » فرستاده شد.

جانورشناسان روسی و ژاپنی به دنبال بررسی های مشترک 98 درصد ساختار ژنتیکی این حیوان را به دست آوردند و به اطلاعات زیادی درباره جمعیت ماموت‌های منقرض شده رسیدند.

همچنین دانشمندان در سفری تحقیقاتی به محل کشف بچه ماموت ، استخوان‌های حیوان های دیگری مانند گوزن شمالی و گاوهای اولیه یافتند.

کشف استخوان‌ گاو های اولیه در جنوب روسیه ، نظریه دانشمندان را درباره زمان و نحوه گرم شدن زمین تغییر داده است.تازه ترین بررسی ها با استفاده از اشعه ، سن یادگار تاریخی طبیعت را در زمان مرگ ، چهار ماه نشان می دهد.به گفته پژوهشگران ، ماموتها 5/4 میلیون تا 40 هزار سال پیش می زیستند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24771
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است