يک شنبه 8 مهر 1403

واگذاری زمین به متقاضیان مسکن مهر

  تاريخ:بيست و چهارم تير 1388 ساعت 11:18   |     کد : 24623   |     مشاهده: 867
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن گفت : وزارت تعاون تاکنون یک میلیون و 280 هزار متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن مهر را معرفی کرده که به آنان زمین واگذار شده است .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن گفت : وزارت تعاون تاکنون یک میلیون و 280 هزار متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن مهر را معرفی کرده که به آنان زمین واگذار شده است .

خواجه دلویی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ، افزود : از این تعداد ، زمین حدود 500 هزار متقاضی در مرحله آماده سازی و برای بیش از 300 هزار واحد از این زمینها پروانه ساخت صادر شده است که به تدریج وارد فرایند ساخت و ساز شده اند.

وی گفت:از این تعداد بیش از75 هزار واحد نیز از مرحله پی سازی و سفت کاری گذشته و به مرحله نصب اسکلت رسیده و در برخی از استانها تعدادی از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر آماده بهره برداری شده است.

معاون وزیر مسکن درباره روند ساخت مسکن مهر گفت : وظیفه اصلی دولت تامین زمین است و به همین منظور برای تسریع در واگذاری زمین ، زمانی حدود 7 ماه برای آماده سازی و دو سال نیز برای ساخت در نظر گرفته شده است .

وی یادآور شد ، مشکلات تامین تسهیلات بانکی برنامه دولت را دچار رکود کرد که با تصمیمات شورای عالی مسکن ، برطرف شد.

خواجه دلویی درباره پیشرفت برنامه های دولت در طرح مسکن مهر در برخی استانهای کشور گفت : در زمینه آماده سازی ، خراسان رضوی با 44 هزار واحد مسکونی یکی از نمونه های موفق در طرح مسکن مهر است و اصفهان با 45 هزار و هرمزگان با 23 هزار واحد مسکونی از این مرحله گذشته و موفق به احداث شده اند.

وی تصریح کرد :تلاش متقاضیان و پیگیری بخش تعاونی آنها در تسریع عملیات ساختمانی تا مرحله احداث موثر بوده است .

معاون وزیر مسکن درباره زمینهای معارض که در مجموع 5 درصد از زمینهای تخصیص داده شده به مسکن مهر را در بر می گرفت و همچنین کمبود زمین دولتی در برخی استانهای شمالی کشور گفت:با اعزام کارگروه به استانهایی که مشکلات خاص دارند، راهکارهای مناسب برای برطرف شدن مشکلات به دست آمده است .

وی درباره چگونگی ساخت و ساز واحدهای طرح مسکن مهر گفت: افراد هم می توانند به صورت گروهی ( چند خانواده ) و هم با عضویت در شرکت های تعاونی در این طرح شرکت کنند که در بخش گروهی ساخت وساز به دست خود متقاضیان صورت خواهد گرفت.

سهمانی ، عضو هیئت مدیره بانک مسکن نیز درباره ارائه تسهیلات طرح مسکن مهر از طریق بانک مسکن گفت : ابتدا شش بانک مسئول ارائه تسهیلات این طرح بودند که به دلیل تسهیل و تسریع و یکنواختی و تخصصی بودن بانک مسکن برای پرداخت ها ، این امر به بانک مسکن واگذارشد .

وی با اشاره به اینکه پارسال ، بانک مرکزی برای طرح مسکن مهر 2500 میلیارد ریال اعتبار به بانک مسکن اختصاص داد ، افزود: امسال نیز منابع مالی از بانک مرکزی تامین شد و هیچگونه نگرانی در ارائه تسهیلات طرح مسکن مهر وجود ندارد.

سهمانی درباره نحوه ارائه تسهیلات به متقاضیان این طرح گفت : تسهیلات طرح مسکن مهر در مجموع به 150 میلیون ریال می رسد که از این مقدار ده میلیون ریال به بخش آماده سازی و 140 میلیون ریال نیز در سه مرحله برای احداث واحدهای مسکونی تخصیص داده شده است .

وی افزود : با تکمیل مدارک افراد ، قرارداد میان بانک مسکن و شرکت تعاونی متقاضی بسته می شود و بی درنگ تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

سهمانی یادآور شد : بانک مسکن با 1100شعبه در سراسر کشور با نظارت و ارزیابی دقیق ، روند کار طرح های مسکن مهر را در بخش ارائه تسهیلات پیگیری می کند.

همچنین در این برنامه فردی در گفتگوی تلفنی درباره نام نویسی خود در طرح مسکن مهر در دماوند گفت : ما با تشکیل تعاونی بعد از گذشت یک و سال نیم هنوز زمین نداریم که خواجه دلویی پاسخ داد : در استان تهران برای 230 هزار واحد مسکونی ، زمین تامین شده است که باید واگذار شود که دماوند نیز با تخصیص 65 هکتار زمین شامل این واگذاری است .

بیگدلی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن نیز با انتقاد از روند اجرای طرح مسکن مهر ، و شرکت ندادن انبوه سازان در این طرح گفت : انبوه سازان مسکن به دنبال سهم خاصی نیستند و فقط خدمت به مردم و تسریع در پیشرفت و ارائه تجربه تخصصی خود به اجرای صحیح این طرح را مد نظر دارند.

وی افزود : برای تحول در نظام طرح مسکن مهر ، باید شفاف ، گسترده و بسیار روشن ، تولید کنندگان مسکن را مشارکت بدهیم و آنان را با فناوری نوین ساخت و ساز مسکن آشنا کنیم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24623
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است