يک شنبه 8 مهر 1403

مصوبه مسکن نخبگان ابلاغ شده است

  تاريخ:بيست و سوم تير 1388 ساعت 12:44   |     کد : 24543   |     مشاهده: 793
به گزارش صنعت نیوز، معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور گفت : مصوبه سال گذشته دولت براي ارائه تسهيلات مسکن نخبگان به تصويب نهايي هيات دولت رسيده و همراه با جزئيات آن ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور گفت : مصوبه سال گذشته دولت براي ارائه تسهيلات مسکن نخبگان به تصويب نهايي هيات دولت رسيده و همراه با جزئيات آن ابلاغ شده است.

صادق واعظ زاده امروز در حاشيه همايش دانشجويان فعال ايراني خارج از کشور افزود: بانک مرکزي در حال فراهم کردن ساز و کار پرداخت اين تسهيلات است و سه بانک مسوول ارائه وام به نخبگان هستند.

وي گفت : اين تسهيلات در دو سطح 50 ميليون توماني و 80 ميليون توماني با سود 12 درصد به نخبگان پرداخت مي‌شود.

رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان اينکه نخبگاني که افتخارات بيشتري داشته باشند در اولويت هستند گفت : ساز و کار اجراي اين قانون در بنياد ملي نخبگان آغاز شده است.

وي افزود :سن و شغل نخبگان نيز در ارائه تسهيلات مورد توجه قرار مي‌گيرد و دولت فضايي را فراهم کرده است که همه سه هزار نخبه کشور بتوانند از اين امکانات بهره‌مند شوند.

واعظ زاده به ارائه لايحه حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان و تجاري سازي اختراعات و نوآوري به مجلس شوراي اسلامي، اشاره کرد و افزود :جلسات متعددي با نمايندگان و کميسيون‌هاي بهداشت و درمان و آموزش و تحقيقات و اقتصادي داشته‌ايم و شرکتهاي دانش بنيان و پارک‌هاي علم و فن‌آوري نيز بسيار مشتاقند که هر چه زودتر اين لايحه به تصويب برسد.

معاون علمي و فن‌آوري رييس جمهور گفت : دولت آماده است که همه اختراعات و نوآوريهايي که حمايت شده است و آماده تجاري سازي هستند، وارد بازار شود.

واعظ زاده افزود: قانون اختصاص يک درصد درآمد عملياتي شرکت‌ها ، بانک‌ها و موسسات انتفاعي دولتي به پژوهش تا 70 درصد محقق شده است و شرکت‌هاي دولتي اين مقدار بودجه را به بخش پژوهش اختصاص داده اند.

وي با بيان اينکه مهلت اين قانون براي شرکت‌هاي مشمول تمام شده است افزود : موسسات موفق و موسساتي که عملکرد نامناسب داشته اند در همين ماه معرفي مي‌شوند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24543
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است