شنبه 9 تير 1403
وزير مسکن :

قيمت ها در بازار مسکن تحت کنترل است

  تاريخ:بيست و دوم تير 1388 ساعت 11:43   |     کد : 24488   |     مشاهده: 779
به گزارش صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي با تاکيد بر کاهش 30 تا 45 درصدي قيمت مسکن در نقاط مختلف کشور طي چند ماه گذشته گفت: قيمت ها در بازار مسکن همچنان تحت کنترل است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير مسکن و شهرسازي با تاکيد بر کاهش 30 تا 45 درصدي قيمت مسکن در نقاط مختلف کشور طي چند ماه گذشته گفت: قيمت ها در بازار مسکن همچنان تحت کنترل است.

محمد سعيدي کيا در بخشي از گفت و گو با برنامه نگاه يک، با اشاره به اينکه ساخت وسازها در بازار مسکن بايد قيمت متعادل خود را پيدا کند افزود: اگر توليد مسکن در سراسر کشور افزايش يابد، تعادل قيمت واحدهاي مسکوني هم بيشتر مي شود.

وي همچنين با اشاره به برنامه دولت براي ساخت سالانه يک ميليون واحد مسکوني شهري تصريح کرد: اگر توليد مسکن در اين حجم در دستور کار جدي قرار نگيرد به علت افزايش سالانه تقاضا، قيمت ها هم به تعادل نمي رسد.

وزير مسکن و شهرسازي در ادامه گفت: طبق سرشماري سال 85، 17 ميليون خانوار ايراني در 15 و نيم ميليون واحد مسکوني زندگي مي کنند.

سعيدي کيا با تاکيد بر افزايش ساخت و سازها در دو سال گذشته تصريح کرد : در سال هاي 86 و 87 ، جمعا حدود يک ميليون و 800 هزار پروانه ساختماني صادر شده است.

وي با اشاره به کاهش 42 درصدي صدور پروانه هاي ساختماني در فروردين ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزود: با اين حال در طرح مسکن مهرشاهد افزايش صدور پروانه هاي ساختماني بوديم.

سعيدي کيا با اعلام آخرين وضع طرح مسکن مهر، به مراحل مکان يابي، تامين زمين، شناسايي افراد، واگذاري زمين، تهيه نقشه شهرسازي و آماده سازي زمين در اين طرح ملي اشاره کرد و گفت: بعد از مرحله آماده سازي زمين، تاکنون براي 350 هزار واحد مسکوني در طرح مسکن مهر پروانه ساختماني صادر شده است.

وزير مسکن و شهرسازي با تاکيد بر اينکه طرح مسکن مهر تا حالا خوب پيش رفته است افزود: هم اکنون نزديک به يک ميليون و 400 هزار نفر از متقاضيان معرفي شده به وزارت مسکن در قالب تعاوني ها شکل گرفته اند و براي يک ميليون و 240 هزار نفر آنها نيز زمين تامين شده است.

سعيدي کيا با بيان اينکه در صورت تامين اعتبارات ، طرح مسکن مهر شتاب مي گيرد تصريح کرد : در جلسه اخير شوراي عالي مسکن، چگونگي اعطاي زمين به گروه هاي مردمي 3 تا 5 نفره براي ساخت و ساز در طرح مسکن مهر بررسي شد.

وزير مسکن و شهرسازي افزود: تاکنون نزديک به 5 هزار ميليارد تومان اعتبار (3500 ميليارد تومان خط اعتباري بانک مرکزي و 1500 ميليارد تومان هم از طريق اعتبارات بانک ها) به طرح مسکن مهر اختصاص يافته است.

وي تصريح کرد : اگر امسال دو سوم وام 14 ميليوني ساخت واحدهاي مسکوني طرح مسکن مهر به متقاضيان پرداخت شود ، معادل پنج هزار ميليارد تومان تخصيص داده شده به طرح مسکن مهر مي شود که اين حجم از اعتبار، براي ساخت حداکثر 400 هزار واحد مسکوني کفايت مي کند.

سعيدي کيا همچنين با اشاره به پي سازي زمين 70 هزار واحد مسکوني در طرح مسکن مهر ، بر ضرورت تسريع در تخصيص اعتبارات بانکي به متقاضيان طرح مسکن مهر تاکيد کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24488
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است