شنبه 16 تير 1403

20 صنعتگرکارگاه قلمزني خود را تعطيل کردند

  تاريخ:بيستم تير 1388 ساعت 10:34   |     کد : 24324   |     مشاهده: 1061
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت : 20 صنعتگر کارگاه قلمزني خود را به دليل شرايط نامناسب کارگاهي و نبودامکانات مناسب جهت کار کارگاه خود را تعطيل کردند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت : 20 صنعتگر کارگاه قلمزني خود را به دليل شرايط نامناسب کارگاهي و نبودامکانات مناسب جهت کار کارگاه خود را تعطيل کردند.

احمد اديب افزود: اين صنعتگران که در حال حاضر دريک مجموعه تجاري درخيابان کاوه هستند پيش از اين در کاروانسراي تحديد در دروازه دولت مستقر بودند .

وي خاطر نشان کرد: با تخريب کاروانسراي تحديد در دروازه دولت اصفهان و تبديل اين کاروانسرا به برج جهان نما ، صنعتگران قلمزن مستقر در اين کاروانسرا به صورت موقت توسط شهرداري به يک مجموعه تجاري در خيابان کاوه منتقل شدند .

وي اظهار داشت : مکان موجود به لحاظ امکانات نامناسب،فضاي فروشگاهي است نه فضاي کارگاهي و از نظر بهداشت محيط کار و شرايط کار ، هنرمندان قلمزن را با مشکل مواجه کرده است .

وي تصريح کرد: از 80 کارگاه قلمزن که در اين مکان فعاليت مي کردند 20 صنعتگر کارگاه خود را تعطيل کردند و در حال حاضر60 کارگاه در حال فعاليت هستند.

اديب گفت : متاسفانه انتقال صنف قلمزن به خيابان کاوه باعث دور شدن از مرکز شهر و مرکز گردشگري و دسترسي توريست به اين رشته صنعتي و آشنايي با رشته قلمزني در کارگاه‌ها شده است.

وي اظهارداشت: براي جلوگيري از روند تعطيلي کارگاههاي قلمزني بايد يا به مکان مناسب تري منتقل شوند و يا با تجهيز کارگاهها از تعطيل شدن آن جلوگيري کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/24324
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است