شنبه 16 تير 1403

دانشگاه کمبريج،‌ اولين سکونتگاه آنگلوساکسون‌ها

  تاريخ:هجدهم تير 1388 ساعت 10:59   |     کد : 24282   |     مشاهده: 1085
به گزارش صنعت نیوز، کشف آثاري باستاني در محوطه يکي از ساختمان‌هاي اداري دانشگاه کمبريج با قدمتي نزديک به يک هزار سال ثابت کرد که اين مرکز علمي پيش از اين يکي از مراکز مهم تجاري و اجتماعي شهر به شمار مي‌رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف آثاري باستاني در محوطه يکي از ساختمان‌هاي اداري دانشگاه کمبريج با قدمتي نزديک به يک هزار سال ثابت کرد که اين مرکز علمي پيش از اين يکي از مراکز مهم تجاري و اجتماعي شهر به شمار مي‌رفته است.

باستان‌شناسان با کشف بقايايي از اسکلت يک سگ با قدمتي نزديک به 1000 سال در کنار آثار ديگري همچون ظروف سفالي رومي، اشيا و آثار مربوط به قرون وسطي در مرکز دانشگاه کمبريج، اين مرکز آموزش قديمي را محل اصلي تجمعات شهري پيش از تبديل شدن به دانشگاه معرفي کردند.

به گفته باستان‌شناسان آثار به دست آمده متعلق به آنگلوساکسون‌هايي است که پيش از فتح اين منطقه به دست نورمن‌ها در نبرد هاستينگز در سال 1066، در اين کشور زندگي مي‌کرده‌اند.

سخنگوي دانشگاه کمبريج گفت: يافته‌هاي اخير نشان مي‌دهد که اين دانشگاه در حدود 150 سال پيش از تاسيس خود، محل تجمع و يا حتي زندگي قبايل آنگلوساکسون بوده است.

وي افزود: کشف يافته‌هايي همچون استخوان حيوانات، مرزبندي‌ها و آثاري از اين قبيل نشان مي‌دهد که پي‌هاي اصلي ساختمان‌هاي مرکزي دانشگاه در دهه‌هاي پاياني عصر ساکسون‌ها در اين مناطق ايجاد شده بودند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24282
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است