شنبه 16 تير 1403

گردشگري، لطيف‌ترين راه پاسخگويي به نيازهاي بشر

  تاريخ:شانزدهم تير 1388 ساعت 12:21   |     کد : 24193   |     مشاهده: 1057
به گزارش صنعت نیوز، عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي گردشگري را لطيف ترين راه پاسخگويي به برخي نيازهاي بشر ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه گردشگری صنعت نیوز، عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي گردشگري را لطيف ترين راه پاسخگويي به برخي نيازهاي بشر ذکر کرد.

ضرغام در کارگاه تخصصي مديريت راهبردي تصريح کرد: خود گردشگري يک فعاليت فرهنگي است و فعاليت بنگاه‌هاي اقتصادي گردشگري را به صنعت تبديل مي‌کند.

ضرغام مديريت رفتار انسان‌ها دور از موطن معمول را موضوع مورد بررسي گردشگري ذکر کرد و به تشريح 5 مرحله تکامل جوامع انساني پرداخت.

وي ما قبل تاريخ، کشاورزي، صنعتي، اطلاعات و خلاقيت نوآوري را 5 عصر و مرحله تکامل جوامع انساني ذکر کرد و گفت: هر دوره ويژگي‌هاي اخلاقي خاصي را داردکه عادت‌هاي سفر و گردشگري را القا مي‌کند.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: عادت دوران مختلف اگر چه از هم قابل تفکيک هستند اما به پايان نمي‌رسند.

ضرغام گردشگري انبوه را سر آغاز توسعه گردشگري ذکر کرد و افزود: خسارت‌هاي اين نوع از گردشگري سبب شد که گردشگري جايگزين تعريف شود و همه توجه به پايداري گردشگري معطوف شد.

وي گردشگري پايدار را امکان تامين نيازهاي جامعه امروز بدون از بين بردن امکان بهره برداري نسل‌هاي آينده ذکر کرد.

ضرغام با اشاره به مفهوم گردشگري جامعه محور گفت: مفهوم توسعه نيز تغيير کرده و تنها به معناي جنبه‌هاي اقتصادي توسعه نيست و جنبه‌هاي ديگر توسعه نيز مورد توجه قرار گرفته است.

وي با اشاره به ويژگي هاي گردشگري پايدار خاطرنشان کرد: انعطاف‌پذيري يکي از ويژگي‌هاي ذاتي گردشگري پايدار است و توجه به اين نکته ذاتي مي‌تواند رويکرد هاي منطقي تري داشته باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اثرات القايي نظام هاي غير گردشگري افزود: گردشگري تحت تاثير نظام هاي خارج از خود نيز قرار مي گيرد که فشار هايي را وارد مي‌کنند و انتخاب شاخص مناسب براي توفيق اجرا در صنعت گردشگري از پيچيدگي‌ خاصي برخوردار است.

وي خاطرنشان کرد: تامين نيازهاي انسان، ارتقاي استانداردهاي زندگي و آزادي و استقلال سه هدف سه هدف اصلي از توسعه است.

ضرغام سرمايه براي آغاز به کار، تشخيص عناصر کليدي، مشارکت همه ذينفعان، اجتناب از تکرار و کپي برداري و جلب پشتيبان گروه‌هاي همه جانبه را پيش نيازهاي توسعه گردشگري ذکر کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24193
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است