شنبه 9 تير 1403

پژوهشگران سرگرم مطالعه براي ساخت مصالح آينده در ساختمانها هستند

  تاريخ:شانزدهم تير 1388 ساعت 11:27   |     کد : 24183   |     مشاهده: 677
به گزارش صنعت نیوز، زلزله اخير در منطقه اکوئيلا ايتاليا پژوهشگران را بر ان داشته است تا مطالعه براي ايجاد مصالحي مقاوم تر را اغاز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، زلزله اخير در منطقه اکوئيلا ايتاليا پژوهشگران را بر ان داشته است تا مطالعه براي ايجاد مصالحي مقاوم تر را اغاز کنند.

در مرکز تحقيقات ونيز پژوهشگران اروپايي درحال تحقيق براي ساخت مصالح اينده هستند.

در اين مصالح نوعي گيرنده قرار داده مي شود که قادر به براورد خسارات احتمالي پس از واقعه اي نظير زلزله يا رانش زمين هستند.

توماس ماسروي مهندس انگليسي مي گويد ما مي خواهيم مصالحي طراحي کنيم که در اينده ترکيبات ساختمانها را بيشتر به بدن انسان شباهت دهند و براي اين ساختمانها چيزي شبيه پوست انسان درست کنيم. با استفاده از اطلاعات به دست امده از گيرنده هاي ساختمان مي توان تحول ان را در دراز مدت دنبال کرد و ساختارهاي متعدد را الگوسازي کرد.

پژوهشگران با طراحي چنين مصالحي مي کوشند به چهار سئوال پاسخ دهند که عبارتند از اين که ايا خساراتي به ساختمان وارد شده؟ محل خسارت کجا است؟ ميزان وخامت خسارت چقدر است؟ و اين خسارت تا چقدر احتمال ريزش کامل ساختمان را زياد کرده است؟

امروزه چندين نوع مصالح جديد ساخته شده که يکي از انها نوعي فايبرگلاس براي بنايي است که زير گچ قرار مي گيرد. اين فايبر گلاس به شکل توري در زير گچ نصب مي شود. اين تور گيرنده هاي لازم را نيز در برگرفته است.

همچنين نوعي سيم طراحي شده است که از ان فيبرهاي نوري عبور داده مي شود. اين فيبرها قادر به شناسايي مواد شيميايي هستند اگر اين سيمها در زمين زير ساختمان نصب شوند قادر به محاسبه دماي زير ساختمان و شناسايي مواد شيميايي خواهند بود. پژوهشها همچنان ادامه دارد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24183
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است