شنبه 16 تير 1403

اسپانيا،جاذبه‌اي که از دست رفت

  تاريخ:چهاردهم تير 1388 ساعت 12:41   |     کد : 24134   |     مشاهده: 1003
به گزارش صنعت نیوز، کاهش 12 درصدي ورود گردشگر به اسپانيا در پنج ماهه اول سال، هشداري جدي را به صنعت گردشگري اين کشور در آينده‌اي نزديک وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کاهش 12 درصدي ورود گردشگر به اسپانيا در پنج ماهه اول سال، هشداري جدي را به صنعت گردشگري اين کشور در آينده‌اي نزديک وارد کرد.

اين رکورد که دو درصد بيشتر از پيش بيني اوليه بوده نمادي جديد را در صنعت گردشگري اسپانيا از صندلي‌هاي خالي کنار ساحل در رسانه‌ها به وجود آورده است.

گسترش بحران مالي اروپا و ضعف اقتصادي موجود در سطوح مختلف جوامع اروپايي باعث شده بيشتر گردشگران خارجي اين کشور، چادرهاي مسافرتي را به هتل‌ها ترجيح داده و رستوران‌ها نيز بسياري از مشتريان خود را از دست بدهند.

طبق آمار منتشره، وضعيت موجود باعث شده تا بيش از هزار آژانس‌ مسافرتي تعطيل 10 هزار فرصت شغلي تعديل، هتل‌ها فروخته و خطوط هواپيمايي با کاهش مسافر روبرو شوند.

به گفته کارشناسان قرار گرفتن اسپانيا در حوزه کشورهاي حاشيه مديترانه و رقابت آن با کشورهاي ارزان قيمت‌تر همچون ترکيه، تونس، مراکش، کرواسي و جمهوري دومنيکن، تاثير بسزايي در کاهش حضور گردشگر به اين کشور در ماه‌هاي اوليه سال جاري داشته است.

اين واقعه که رده اسپانيا را از جايگاه دوم به سوم کشانده است،‌تلاش هاي جدي مسئولان اين کشور را در ايجاد مقدمات جديد جذب گردشگر در آينده به وجود آورد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24134
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است