شنبه 16 تير 1403

بررسي چالش‌هاي صنايع‌دستي در فراکسيون گردشگري مجلس

  تاريخ:سيزدهم تير 1388 ساعت 14:04   |     کد : 24063   |     مشاهده: 1073
به گزارش صنعت نیوز، مشکلات و چالش‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي استان‌هاي مختلف کشور توسط فراکسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي بررسي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مشکلات و چالش‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي استان‌هاي مختلف کشور توسط فراکسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي بررسي مي‌شود.

رييس فراکسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت: صنايع‌دستي يکي از جاذبه‌هاي گردشگري هر کشور است و در ايران نيز سابقه اي کهن دارد.

اسدالله عباسي ادامه داد: متأسفانه مشکلاتي مانند کپي برداري‌هاي کشورهاي ديگر، کاهش کيفيت و افت بازار باعث شده اين هنر صنعت کهن ايران جايگاه مطلوبش را از دست بدهد.

وي با اشاره به ايجاد کميته‌هاي تخصصي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع‌دستي در فراکسيون گردشگري مجلس افزود: در فراکسيون گردشگري کميته هاي مختلف را تشکيل داده و به طور جدي به بحث‌هاي فوق پرداخته مي‌شود.

نماينده رودسر و املش موفقيت گردشگري را در گرو همکاري تمام قوا دانست و اظهار داشت: ما اعتقاد داريم مجلس، دولت، قوه قضاييه و همه نهادها بايد براي شکوفايي گردشگري همکاري کنند تا در اين حوزه به نقطه مطلوب کشور برسيم.

عباسي همچنين از برگزاري نمايشگاه صنايع‌‌دستي خبر داد و تصريح کرد: قدم اول در توسعه صنايع‌دستي شناساندن اين هنرها به مردم است که برپايي نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي در اين زمينه تأثير گذار است.

رئيس فراکسيون گردشگري خاطر نشان کرد: اميدواريم با يک عزم و اراده ملي بتوانيم قابليت‌هاي فرهنگي، هنري و تاريخي کشورمان را به جهانيان عرضه کنيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24063
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است