يک شنبه 8 مهر 1403

کارگران روزمزد ساختمانی بیمه می شوند

  تاريخ:سيزدهم تير 1388 ساعت 11:28   |     کد : 24031   |     مشاهده: 869
به گزارش صنعت نیوز، با نهایی شدن آیین نامه اجرایی بیمه کارگران روزمزد ساختمانی، یک و نیم میلیون نفر از این کارگران که با احتساب خانواده هایشان به 6میلیون نفر می رسند، به زودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرارمی گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، با نهایی شدن آیین نامه اجرایی بیمه کارگران روزمزد ساختمانی، یک و نیم میلیون نفر از این کارگران که با احتساب خانواده هایشان به 6میلیون نفر می رسند، به زودی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرارمی گیرند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان این مطلب افزود: قانون این موضوع تحت پوشش لایحه ای که دولت به مجلس شورای اسلامی داده بود به تصویب رسید و آیین نامه اجرایی آن نیز نهایی و تقدیم دولت شد و به زودی در جلسه دولت به تصویب می رسد.

عبدالرضا مصری با تاکید بر اینکه پس از تصویب آیین نامه بیمه کارگران روزمزد ساختمانی در هیئت وزیران به سرعت آن را اجرا می کنیم گفت:منابع مورد نیاز برای این بیمه با پرداخت بسیار اندک کارگران، کمک دولت و منابعی که از طریق عوارض دریافت می شود تامین خواهد شد و شامل بیمه تامین اجتماعی کامل است.

وی افزود:‌ کارگران روزمزد ساختمانی با این بیمه از حق ازکارافتادگی برخوردار می شوند و در صورت فوت نیز خانواده هایشان تحت بیمه قرار می گیرند و یک دوره کامل تامین اجتماعی مانند کارکنان دولت یا کارگران واحدهای تولیدی برای آنها محاسبه می شود.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی این بیمه را برای کارگران روزمزد ساختمانی ، اقدامی مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: این اقدام نخستین بار پس از انقلاب و با تلاش فراوان برای کارگران روزمزد ساختمانی نهایی شده است که امیدواریم به سرعت آن را اجرا کنیم.

مصری تکمیل بیمه ایرانیان برای گروه های مختلف را حرکت مثبت دیگر وزارت رفاه در چند ماه اخیر برشمرد و افزود: دیروز وزارت رفاه آیین نامه ای ابلاغ کرد که با اجرای آن همه مبتلایان به اچ آی وی و خانواده های آنها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی ایرانیان قرار می گیرند تا از آلام و مشکلات آنان کم شود.

وی گفت:‌ با احتساب این تعداد از افراد در حال حاضر بیش از 98 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه درمانی ایرانیان قرار گرفته اند و می توان گفت فقط دو درصد از مردم دفترچه بیمه اعم از تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و یا نیروهای مسلح ندارند.

مصری این عدد را در سطح کشورهای توسعه یافته رقم قابل قبولی خواند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/24031
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است