چهارشنبه 13 تير 1403

سالن تاتر شهرمسکو، مدفن سکه‌هاي عصر آشوب روسيه

  تاريخ:نهم تير 1388 ساعت 11:51   |     کد : 23833   |     مشاهده: 1077
به گزارش صنعت نیوز، بازسازي بنايي فرهنگي در مرکز مسکو منجر به کشف سکه‌هايي از دوران آشوب روسيه در حد فاصل قرن‌هاي شانزدهم و هفدهم ميلادي گشت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، بازسازي بنايي فرهنگي در مرکز مسکو منجر به کشف سکه‌هايي از دوران آشوب روسيه در حد فاصل قرن‌هاي شانزدهم و هفدهم ميلادي گشت.

کارشناسان زمان ضرب اين سکه‌ها را در فاصله سال‌هاي 1598 تا 1613، که حد فاصل سقوط سلسله روريک و روي کار آمدن سلسله رومانوف بوده و به دوران آشوب شهرت يافته است، نسبت داده‌اند.

به گفته يکي از اعضاي تيم باستان‌شناسي، آثار ارزشمند متعددي در کنار اشيا متعلق به قرون وسطي در اين ساختمان فرهنگي به دست آمد که اين سکه‌ها زا مهمترين آنها به شمار مي‌برند. اين سکه‌ها که در زمان سزار واسيلي شويسکي آخرين امپراتور سلسله روريک ضرب شده‌اند بدون شک در دوران بد اقتصادي و سياسي روسيه در اين مکان مخفي گشته‌اند.

وي با بيان اين که تحقيقات براي به دست آوردن آثار پنهان شده ديگري از اين دوره در ديگر بخش‌هاي اين ساختمان در حال انجام است افزود: اميدواريم با کشف مدارک بيشتي در اين مکان اطلاعات جديدتري را از تحولات روسيه در دوران آشوب آن به دست آوريم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/23833
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است