چهارشنبه 13 تير 1403

قديمي‌ترين سنگ نگاره‌هاي چين کشف شد

  تاريخ:هفتم تير 1388 ساعت 14:25   |     کد : 23705   |     مشاهده: 1069
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناسان چيني موفق به کشف سنگ نگاره‌هايي شدند که قدمتي به مراتب بيشتر از تمام سنگ نوشته‌هاي کشف شده در اين کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان چيني موفق به کشف سنگ نگاره‌هايي شدند که قدمتي به مراتب بيشتر از تمام سنگ نوشته‌هاي کشف شده در اين کشور دارد.

اين سنگ نگاره‌ها که در منطقه‌اي دور افتاده از استان مرکزي فانگزيان به دست آمده‌اند بر روي دو تخته سنگ بزرگ با ارتفاعي نزديک به چهار متر حکاکي شده‌اند.

باستان‌شناسان آثار حکاکي شده روي سنگ‌ها را آميزه‌اي از فرهنگ‌هاي گوناگون دوره‌هاي پيشين چين و برگرفته از دو مکتب هنري چين غربي و چين مرکزي دانسته و قدمت آنها را نزديک به دو هزار سال در زمان امپراتوري سلسله هان تخمين زده اند.

اين سنگ نگاره‌ها که روي دو سنگ بزرگ کشيده شده و فضايي به اندازه 60 متر مربع را اشغال کرده اند 136 مجسمه بودا با اشکال مختلف را شامل مي‌شوند و اگرچه بخش عظيمي از آنها بر اثر تغييرات آب و هوايي از بين رفته اند اما هنوز هم نوع پوشش هر يک از تصاوير و مجسمه‌ها به وضوح بر روي آنها ديده ميشود.

اين آثار در استان فانگزيان، محل اقامت ژانگ کيان، اولين ديپلمات امپراتوري سلسله هان در آسياي مرکزي ، به دست آمد. اما هنوز ارتباط اين سنگ‌ نگاره‌ها با سفرهاي او به مناطق غربي چين مشخص نشده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/23705
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است