يک شنبه 8 مهر 1403
راهداري:

آماده ارايه خدمات به مسافران هستيم

  تاريخ:چهارم تير 1388 ساعت 10:35   |     کد : 23580   |     مشاهده: 869
به گزارش صنعت نیوز، سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي با برنامه ريزي مناسبي كه براي سفرهاي تابستاني به عمل آورده، با تمام توان آماده ارايه خدمات به مسافران است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي با برنامه ريزي مناسبي كه براي سفرهاي تابستاني به عمل آورده، با تمام توان آماده ارايه خدمات به مسافران است.

شهريار افندي زاده رئيس اين سازمان در نشست مشترك مجريان طرح تابستاني سال 1388 كه با حضور تعدادي از مديران ستادي و استاني اين سازمان و فرماندهان و مسئولان ارشد پليس راه كشور برگزار شد افزود: طرح تابستاني امسال از اول تير تا پايان مرداد در اجرا مي شود.

وي افزود:براي مديريت مطلوب سفرهاي تابستاني شيوه نامه اي در شش ماده شامل زمان بندي اجراي طرح تابستاني ، تامين ناوگان مورد نياز ، نظارت بر سطح خدمات، همكاري نزديك دستگاه هاي مرتبط و دست اندركار با يكديگر و وظايف واحدهاي اجرايي و ملاحظات ايمني حمل ونقل مسافر طراحي و براي اجرا به واحدهاي ذي ربط ستادي و استاني ابلاغ شده است.

افندي زاده با اشاره به اهميت نگهداري راه ها و چگونگي تامين هزينه هاي مرتبط با آن گفت : يك‌هزار و 500 ميليارد ريال براي ايمن‌سازي و نگهداري جاده‌هاي كشور در سال جاري اختصاص داده شده است كه از اين مبلغ 50 ميليارد ريال براي رفع نقاط پرحادثه استان قم اختصاص يافته است.

وي افزود: باتوجه به اينكه هزينه نگهداري راه‌ها بالاست و اعتبارات تخصيصي تكافوي اين امر مهم را نمي‌كند، طرحي تهيه و چند منبع را مشخص كرده‌ايم تا بخشي از درآمدهاي آن به امر نگهداري راه‌ها اختصاص يابد از جمله بخشي از درآمد عوارضي‌ها- مجوزهاي ساخت و ساز در حاشيه راه- جرايم رانندگي و اخذ عوارض از كارخانه‌هاي آسفالت ، به عنوان منابع طرح پيشنهادي است.

معاون وزير راه و ترابري از نصب 300 دستگاه دوربين نظارت تصويري در راه هاي اصلي كشور حداكثر تا سال آينده خبر داد و گفت: همچنين تابلوهاي نمايشگر و هشدار دهنده متغير و تابلوهاي تعيين كننده محدوده سرعت نيز در جاده هاي كشور نصب مي شود.

وي تصريح كرد: در بحث تشكيلاتي، نقاط ضعف را با جدا كردن تشكيلات سازماني علايم و ايمني راه‌ها، امور راهدارخانه‌ها و ماشين‌آلات راهداري و تاسيس مديريت توسعه منابع راهداري جبران كرده‌ايم و در بحث عملياتي نيز با استفاده از تكنولوژي‌هاي روز، سيستم‌هاي جديد و نوآوري‌ها ، سعي در استفاده بهينه از منابع و امكانات موجود داريم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/23580
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است