چهارشنبه 13 تير 1403

سالانه 3 ميليون مترمربع فرش دستباف ايراني صادر مي شود

  تاريخ:اول تير 1388 ساعت 12:16   |     کد : 23406   |     مشاهده: 861
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل شرکت سهامي فرش ايران گفت: ايران سالانه 3 ميليون مترمربع فرش دستباف خود را به ساير کشورهاي جهان صادر مي کند که نشان از اقبال عمومي دنيا به اين هنر اصيل ايراني است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مدير عامل شرکت سهامي فرش ايران گفت: ايران سالانه 3 ميليون مترمربع فرش دستباف خود را به ساير کشورهاي جهان صادر مي کند که نشان از اقبال عمومي دنيا به اين هنر اصيل ايراني است.

سيد جلال الدين بصام افزود: از سال 68 به اين طرف وضع قالي بافي در ايران توسعه يافته و روز به روز بر بافت فرش و صادرات آن افزوده مي شود.

وي با بيان اينکه در مجموع وضع قاليبافي در ايران با فراز و نشيب هاي متعددي رو به رو بوده است گفت: برخي صحبت از بحراني بودن وضع صادرات فرش ايراني به دليل اشباع شدن طرحهاي آن در دنيا مي کنند در صورتي که هنوز اين فرش طالبان بسياري را در ميان کشورهاي مختلف دنيا دارد.

مدير عامل شرکت سهامي فرش ايران با اشاره به وجود بازارهاي بکر در دنيا تصريح کرد: هنوز بسياري از کشورهاي جهان مانند آمريکاي جنوبي ، آسياي شرقي، آفريقا و ... مي توانند به عنوان بازارهاي هدف جمهوري اسلامي ايران مطرح شوند.

بصام در پايان فرش ايراني را پيشگام و سردمدار فرش جهان خواند و اظهار داشت: براي راه حل برون رفت از مشکل اشباع فرش ايران در برخي از بازارهاي جهاني بايد با ريشه يابي اين مشکل و ايجاد خلاقيت و ابداع در اين خصوص در جهت ارتقاي بيش از پيش آن و رقابت با ديگر کشورهاي جهان اقدامات لازم را انجام دهيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/23406
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است