چهارشنبه 6 تير 1403

ساخت 1400 واحد مسکونی برای اسکان کارکنان فازهای پارس جنوبی

  تاريخ:بيست و هفتم خرداد 1388 ساعت 11:56   |     کد : 23198   |     مشاهده: 689
به گزارش صنعت نیوز، تاکنون یکهزار و 400 واحد مسکونی برای اسکان نیروی انسانی شاغل در فازهای پارس جنوبی در فازهای یک و دو شهر جم از محل اعتبارهای شرکت ملی نفت ایران ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، تاکنون یکهزار و 400 واحد مسکونی برای اسکان نیروی انسانی شاغل در فازهای پارس جنوبی در فازهای یک و دو شهر جم از محل اعتبارهای شرکت ملی نفت ایران ساخته شده است.

تاکنون 1400 واحد شامل 372 واحد در فاز یک و 1028 واحد مسکونی در فاز دو شهر جم در فاصله 70 کیلومتری عسلویه ساخته شده است.

طرح ساخت واحدهای مسکونی فازهای یک و دو جم پایان یافته است؛ همچنین واحدهای مسکونی دیگری در شهر جم و شیرینو درحال ساخت است؛ هم اکنون طرح ساخت شهرک شیرینو در حال انتخاب مشاور است.

برای دوران بهره برداری هر یک از فازها حدود 300 نفرنیروی انسانی پیش بینی شده است.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، هم اکنون توسعه پارس جنوبی در قالب 24 فاز در دست اجراست، از سوی دیگر با توجه به اینکه تأسیسات زیربنایی، رفاهی، ورزشی و تفریحی در فاز دوم مجتمع های مسکونی در شهر جم، از پیش ساخته شده است، ساخت منازل مسکونی دیگری در جم (351 واحد) ادامه داشته و همچنین یکهزار واحد در شیرینو پیش بینی شده است.

ساخت 156 واحد آپارتمانی تیپ A در 26 بلوک سه طبقه با زیر بنای تقریبی 23450 مترمربع و محوطه سازی با زیربنای 36 هزار مترمربع، اهداف طرح خانه سازی در فاز سوم جم (ناحیه 5) به شمار می آید.

مبلغ اولیه قرارداد و هزینه طرح ساخت واحدهای مسکونی در فازسوم جم، 115 میلیارد و 999 میلیون ریال برآورد شده است.

ادامه اجرای عملیات نقاشی، ادامه عملیات برق ومکانیک محوطه و پیگیری برای آسفالت محوطه وتحویل موقت مدرسه راهنمایی ایران رامپ، از اهم فعالیت های انجام شده در طرح ساخت واحدهای مسکونی فاز سوم جم (ناحیه 5) است.

لزوم ارائه برنامه زمان بندی جدید و مصوب شرکت عمران آذرستان به عنوان پیمانکار اجرای طرح، لزوم تسریع در فعالیت، آب رسانی و تأمین برق فاز سوم جم، معارضان زمین در جم و شیرینو و توقف پروژه، از مشکلات و موارد مهم در این طرح به شمار می آید.

در سه ماه اخیر ناحیه پنج فاز سوم جم، 13/14 درصد پیشرفت داشته است؛ با ادامه این روند در پایان خرداد ماه جاری این پروژه به پایان خواهد رسید.

 

http://sanatnews.ir/News/1/23198
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است