چهارشنبه 13 تير 1403

کرم‌ها، ديوار 1400 ساله چين را ويران کردند

  تاريخ:بيست و پنجم خرداد 1388 ساعت 12:22   |     کد : 23088   |     مشاهده: 1087
به گزارش صنعت نیوز، حصار شهري باستاني شهر ژيان چين با قدمتي بيش از 1400 سال زير هجوم کرم‌هاي ريز رو به ويراني نهاده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، حصار شهري باستاني شهر ژيان چين با قدمتي بيش از 1400 سال زير هجوم کرم‌هاي ريز رو به ويراني نهاده است.

باستان‌شناسان اعلام کردند، تحقيقات يکساله صورت گرفته در قسمت‌هاي مختلف ديوار 1400 ساله از وجود نوعي از گونه‌هاي جديد کرم ريز خبر داد که صدمات بسياري بر بدنه آن وارد کرده بود.

اين ديوار که به ورودي هانگوانگ شهرت دارد، يکي از 18 ورودي ديوار است که در زمان زمام‌داري 13 سلسله حکومتي از اين شهر حمايت مي کرده است.

باستان‌شناسان اعلام کردند، اين ديوار هشت متر ارتفاع داشته و سه دروازه که يکي از آنها به پهناي 5/5 متر و دو دروازه ديگر 3/5 متر هستند در قسمت‌هاي مياني، شرقي و غربي آن قرار دارند، که هنوز پس از گذشت 14 قرن همچنان سالم باقي مانده اند.

کارشناسان مرمت آثار باستاني معتقدند، مصالح به کار گرفته شده در اين ديوار شامل نوعي باکتري است که منبع تغذيه مناسبي براي اين نوع کرم ها است. کرم‌هايي که در طول يک هزار سال در ديوار لانه گزيده و از داخل به تخريب آن روي آورده‌اند.

باستان‌شناسان در نظر دارند با استفاده از مواد سمي تزريقي به داخل ديوار، کرم‌ها را پاکسازي کنند. اگر چه به گفته مقامات بهداشتي استفاده از اين نوع مواد کشنده تاثيري منفي بر انسان، گياهان و حيوانات داشته و محيط زيست را تا 14 سال آلوده مي‌کند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/23088
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است