چهارشنبه 6 تير 1403

اختصاص 900 میلیارد تومان برای احداث خطوط ریلی

  تاريخ:بيست و سوم خرداد 1388 ساعت 10:00   |     کد : 22975   |     مشاهده: 767
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل راه آهن کشور از اختصاص 900 میلیارد تومان اعتبار برای احداث خطوط ریلی کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مدیرکل راه آهن کشور از اختصاص 900 میلیارد تومان اعتبار برای احداث خطوط ریلی کشور خبر داد .

حسن زیاری با اعلام این خبر در سمنان افزود:هم اکنون حدود سه هزار کیلومتر راه آهن در دست احداث است و حدود هفت هزار کیلومتر نیز در مرحله مطالعه قرار دارد.

زیاری با بیان اینکه طرح راه اندازی قطار ترانزیتی شرق به غرب کشوردرحال اجراست پیش بینی کرد: این طرح مرداد ماه امسال به بهره برداری برسد.

زیاری در خصوص برقی کردن مسیر ریلی تهران مشهد نیز گفت: این طرح با برگزاری مناقصه آن هم اکنون در مرحله تنظیم قرار داد است.

مدیرکل راه آهن کشورهمچنین از برگزاری مناقصه ایجاد دو خط جدید راه آهن در مسیر تهران - گرمسار و آغاز اجرای آن در آینده نزدیک خبر داد.

زیاری با بیان اینکه امسال حدود 10 درصد به ظرفیت حمل مسافر در خطوط ریلی اضافه می شود،درخصوص تجهیز ناوگان مسافری و باری و واگذاری آن به بخش خصوصی گفت :بخش خصوصی درتامین واگن و لوکوموتیو وارد شده و راه آهن با برگزاری مزایده به مرور واگن های مسافری و باری را به بخش خصوصی واگذار می کند .

مدیرکل راه آهن کشور برای افتتاح چند طرح عمرانی به سمنان سفر کرده بوداین طرحها شامل توسعه و مقاوم سازی سالن مسافری ایستگاه سمنان ‏، توسعه میدان، احداث پل روگذرعابر پیاده با پله برقی ،نمازخانه دوم ایستگاه ،احداث کلانتری و ساختمان ادارای این ایستگاه است که با یک میلیارد و 484 میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/22975
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است