چهارشنبه 13 تير 1403

آرامگاه ميرزا کوچک خان جنگلي به بهره‌برداري رسيد

  تاريخ:هفدهم خرداد 1388 ساعت 11:47   |     کد : 22667   |     مشاهده: 1025
به گزارش صنعت نیوز، روز گذشته در جريان سفر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور به استان گيلان، آرامگاه ميرزا کوچک خان جنگلي با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي گيلان ،جمعي از مردم و مسئولان استاني به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، روز گذشته در جريان سفر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور به استان گيلان، آرامگاه ميرزا کوچک خان جنگلي با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي گيلان ،جمعي از مردم و مسئولان استاني به بهره‌برداري رسيد.

سيد پيام شاعف،معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي استان گيلان در اين مراسم گفت: مطالعات طراحي بنا و آسيب شناسي، مرمت و ساماندهي آرامگاه ميرزا 14 ماه به طول انجاميد.

وي افزود:عمليات انجام شده در فاز نخست اين پروژه منجر به تهيه 10 نمونه طرح مرمتي و ساماندهي از سوي مشاور مربوطه شد که پس از جلسات مکرر و بحث‌هاي کارشناسي يکي از اين طرح‌ها انتخاب و مبنايي براي اجراي اين پروژه شد.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان گيلان طرح مرمت آرامگاه ميرزا کوچک خان جنگلي را يکي از طرح‌هاي نمونه استان برشمرد و گفت: آرامگاه ميرزا کوچک‌خان جنگلي مي‌تواند به عنوان نماد استان گيلان در کشور و دنيا مطرح شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/22667
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است