چهارشنبه 13 تير 1403

کشف آثاري2400 ساله در بندر تجاري ماياها

  تاريخ:دهم خرداد 1388 ساعت 11:20   |     کد : 22293   |     مشاهده: 1095
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناسان مکزيکي در بررسي‌هالي اخير خود در يکي از بنادر به جاي مانده از اقوام مايا در جنوب اين کشور موفق به کشف آثاري متعلق به سال 600 پيش از ميلاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان مکزيکي در بررسي‌هالي اخير خود در يکي از بنادر به جاي مانده از اقوام مايا در جنوب اين کشور موفق به کشف آثاري متعلق به سال 600 پيش از ميلاد شدند.

کشف نزديک به 23 شي چند هزار ساله در منطقه‌اي بندري به وسعت 87 هکتار موسوم به بلانکان که در زبان قوم مايا "خانه ببرها و مارها" ناميده مي‌شده است، مدارک جديدي از روش زندگي اين قوم را به تصوير کشيد.

تيم‌هاي باستان‌شناسي در مدت فعاليت‌هاي سه ماهه خود در اين منطقه آثار مختلفي همچون لوح يادبود سنگي، دو بخش اصلي از يک ساختمان حکومتي بسيار مهم، هرمي شني با ارتفاعي نسبتا بلند را کشف کردند که نشان دهنده وجود جمعيتي قابل ملاحظه در اين شهر بوده است.

برخي معتقدند آثار به دست آمده معرف وجود شهري تجاري و محلي براي حضور تجار و بازرگانان سراسر اين قاره بوده است.

چندين ماسک، مجسمه‌هاي کوچک، سنگ‌هاي زينتي، سرنيزه و کلاه‌هايي با رنگ سبز از جمله 23 شي بوده است که در کنار هرم شني کشف شده بودند.

کارشناسان درصددند اشيا به دست آمده را پس از مرمت در موسسه ملي باستان‌شناسي مکزيک در موزه تاريخ محل اکتشاف آنها به نمايش در آوردند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/22293
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است