چهارشنبه 13 تير 1403

ايران آمادگي آموزش صنايع‌دستي به هنرمندان عماني را دارد

  تاريخ:پنجم خرداد 1388 ساعت 15:55   |     کد : 22084   |     مشاهده: 1025
به گزارش صنعت نیوز، هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي ايران آمادگي آموزش رشته‌هاي هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي را به علاقه مندان کشور عمان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي ايران آمادگي آموزش رشته‌هاي هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي را به علاقه مندان کشور عمان دارند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان در ديدار با رييس سازمان صنايع‌دستي و فني و حرفه‌اي کشور عمان با بيان اين مطلب گفت: اين علاقه مندان مي‌توانند در نمايشگاه‌هاي مشترک هر دو کشور تحت آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي قرار گيرند.

حسين هاتفي فارمد تصريح کرد:‌ با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي ايران، اين هنرمندان آمادگي لازم را براي حضور در نمايشگاه‌هاي کشور عمان در درازمدت دارند.

وي با اشاره به اينکه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ايران خواستار همکاري مستمر با دولت عمان در بخش هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي است، اظهار داشت:‌ با توجه به اهميت صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي براي هر دو کشور اين همکاري‌ها مي‌تواند صورت جدي‌تري به خود بگيرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور ادامه داد‌: رويکرد دولت ايران نسبت به هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مناسب است و بر اساس همين نوع نگاه، لزوم همکاري و مشارکت با کشورهاي مستعدي چون عمان احساس مي‌شود.

هاتفي فارمد با بيان اينکه ايران آمادگي تبادلات اقتصادي و فرهنگي را در حوزه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با کشور عمان دارد، گفت:‌ رويکرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ايران پيوند فعاليت‌هاي مشترک ميان صنايع‌دستي و گردشگري است که اين موضوع مي‌تواند در همکاري‌هاي مشترک ميان دو کشور مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه اظهار داشت:‌ معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ايران برنامه‌هاي اساسي را در اين بخش مد نظر دارد که شرکت هنرمندان ايراني در داوري‌هاي نشان اصالت سال آينده، نشست منطقه‌اي شوراي جهاني صنايع‌دستي در همدان و طراحي نشان ملي صنايع‌دستي از جمله اين برنامه‌ها است.

حسين هاتفي فارمد در ادامه اظهار داشت: اين در حالي است که رويکرد کلان رسانه‌اي ، ساخت شهرک‌ها و بازارچه‌هاي صنايع‌دستي، بيمه هنرمندان، تجهيز کارگاه‌هاي صنايع‌دستي وتجليل از صادرکنندگان و توليد کنندگان اين بخش نيز از ديگر برنامه‌هاي حمايتي براي فعالان اين بخش است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/22084
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است