چهارشنبه 13 تير 1403

ساماندهي محوطه پيراموني پل تاريخي کرج

  تاريخ:پنجم خرداد 1388 ساعت 15:43   |     کد : 22083   |     مشاهده: 983
به گزارش صنعت نیوز، به کوشش سازمان ميراث فرهنگي‌صنايع‌دستي و گردشگري استان تهران، محوطه پيراموني پل تاريخي کرج که ازچندي پيش در حال مرمت بود ساماندهي مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، به کوشش سازمان ميراث فرهنگي‌صنايع‌دستي و گردشگري استان تهران، محوطه پيراموني پل تاريخي کرج که ازچندي پيش در حال مرمت بود ساماندهي مي‌شود.

صنايع‌دستي و گردشگري استان تهران، معاون ميراث فرهنگي اين سازمان با بيان اين مطلب اظهار داشت: درسال جديد مرمت و بهسازي اين پل تاريخي در دستور کار قرار گرفت و عمليات اجرايي آن آغاز شد که تمامي داربست ها و پوشش هاي حفاظتي موجود جمع‌آوري شد تا با بازسازي و آجر چيني کف پل،امکان تردد گردشگران فراهم شود.

محمدبيرقي با اشاره به اهميت آثار تاريخي در جذب گردشگران و ايجاد زيرساخت‌هاي مرتبط با گشردگري درمحوطه‌هاي پيراموني، وجود فضاي طبيعي اطراف پل را دليل اصلي آجر چيني سطح پل اعلام کرد که به زودي آماده بهره برداري خواهد شد.

معاون ميراث فرهنگي استان تهران همچنين اضافه کرد: در دو طرف اين پل دو جان پناه و دو پلکان ورودي براي تردد در دو سمت پل ايجاد مي‌شود که با تمام نورپردازي ضمن حفاظت از آن امکان گشت و گذار گردشگران بر روي پل و محوطه پيراموني آن البته بجز وسايط نقليه مسير مي‌شود.

بيرقي همچنين با انتقاد از عدم توجه مسئولان مديريت شهري به اين پل تاريخي و محوطه پيراموني خواستار توجه جدي‌تر اين محوطه شد.

گفتني است در سال 79 اين پل تاريخي دوره قاجار در فهرست آثار ملي به رسيده که به دليل منظر شهري آن ظرفيت تبديل به جاذبه شاخص گردشگري را داراست.

 

http://sanatnews.ir/News/1/22083
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است