چهارشنبه 13 تير 1403

دايناسورهاي پرو، صاحب خانه ميشوند

  تاريخ:سوم خرداد 1388 ساعت 13:55   |     کد : 21944   |     مشاهده: 1055
به گزارش صنعت نیوز، دولت پرو اميدوار است، با تاسيس اولين موزه جانور‌شناسي خود جديدترين فسيل‌هاي کشف شده در اين کشور را براي اولين بار به نمايش در آورد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دولت پرو اميدوار است، با تاسيس اولين موزه جانور‌شناسي خود جديدترين فسيل‌هاي کشف شده در اين کشور را براي اولين بار به نمايش در آورد.

اين فسيل‌ها که در منطقه‌ تروجيلو کشف شده‌اند گونه‌هاي مختلفي از دايناسورها همچون گليپتودونت (از خانواده گورکن‌ها) مگاتريکو که شباهت زيادي به خرس‌هاي تنبل استراليا داشته و استخوان‌هايي از يک دايناسور ناشناخته که شباهت زيادي به اسب داشته است را تشکيل مي دهند که به زودي در اولين موزه جانورشناسي پرو به نمايش در خواهند آمد.

کلوس هونينگر ميتراني، رئيس موزه جانورشناسي پرو گفت: هدف ما افتتاح اين موزه تا 12 ماه آينده و نمايش اين يافته‌ها و ارتقا سطح دانش علاقمندان در بهره‌مندي اين کشور از چنين تنوع زيست‌شناسي گسترده ارزشمندي است.

وي افزود: سعي کرده‌ايم با بهره‌گيري از دانشگاه‌هاي کشور و امضاي توافق نامه‌هايي با آنها راه را براي بررسي و کاوش‌هاي بيشتر هموار و امکانات لازم را براي توسعه اطلاعات آنها فراهم آوريم.

به گفته کارشناسان، مناطق ساحلي پرو به دليل برخورداري از تنوع حيواني و گياهي متنوع به جاي‌مانده از دوره‌هاي مختلف زمين شناسي، منطقه مناسبي براي کاوش‌هاي ديرينه‌شناسان در کشف بقاياي فسيل‌هاي چند ميليون ساله است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21944
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است