دو شنبه 11 تير 1403
نماينده کاشمر:

رونق صنايع دستي به نفع تمام اقشار کشور است

  تاريخ:سی و يکم ارديبهشت 1388 ساعت 11:15   |     کد : 21781   |     مشاهده: 1135
به گزارش صنعت نیوز، رونق صنايع‌دستي به نفع تمام اقشار از جمله هنرمندان، تجار و جواناني است که در اين حوزه مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رونق صنايع‌دستي به نفع تمام اقشار از جمله هنرمندان، تجار و جواناني است که در اين حوزه مشغول به کار هستند.

نماينده کاشمر، بردسکن و خليل آباد ضمن بيان اين مطلب گفت: زماني که صنايع‌دستي زير مجموعه وزارت صنايع بود به دليل توجه زياد به صنايع سنگين به اين صنايع بهاي زيادي داده نمي‌شد بنابراين صنايع‌دستي به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ملحق شد.

محمدرضا خباز افزود: تصور مي‌شود با پيوستن صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي به زير مجموعه رياست جمهوري، آينده خوبي در انتظار اين بخش باشد.

مخبر کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جايگاه دوم فرش در صادرات بعد از نفت تصريح کرد : زماني بود که فرش‌هاي کاشان، کاشمر، تبريز کرمان بازارهاي دنيا را تسخير کرده بودند ولي اکنون اين صنعت نيز روي زمين مانده است.

وي در ادامه اظهار داشت: متأسفانه صنايع‌دستي ما به دليل نبود توجه کافي خيلي زيانده شده است در حالي که اگر فقط قالي بافي ما احيا شود سه ميليون نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21781
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است