دو شنبه 11 تير 1403
معاونت هنرهای سنتی خبر داد؛

افزایش میزان ریالی اعطای بن‌های غیر نقدی صنایع‌دستی بانک‌ها

  تاريخ:سی ام ارديبهشت 1388 ساعت 10:48   |     کد : 21683   |     مشاهده: 1099
به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مدیر کل حمایت از تولید و بازرگانی معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی از افزایش میزان ریالی اعطاء بن‌های صنایع‌دستی در سبد جوایز غیر نقدی بانک ها در سال 88 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مدیر کل حمایت از تولید و بازرگانی معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی از افزایش میزان ریالی اعطاء بن‌های صنایع‌دستی در سبد جوایز غیر نقدی بانک ها در سال 88 خبر داد.

مهدی کیایی ضمن بیان این مطلب گفت: پیرو سیاست‌های معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌ستی مبنی بر ایجاد بسترهای مناسب برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی اداره کل حمایت از تولید و بازرگانی به منظور حمایت از تولید کنندگان، فروشندگان و تشکل‌های صنایع‌دستی با برپایی نمایشگاه های مختلف اقدامات قابل توجه ای با هدف پیشبرد سیاست‌ای دولت خدمتگزار پیش بینی کرده است.

وی برپایی بازارچه‌های نوروزی را در 313 منطقه سطح کشور از بزرگترین موفقیت‌های این اداره کل در فروردین ماه سال 88 اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی‌های مدون، در تابستان سال جاری با آغاز سفرهای تابستانی، طرح جوایز بانک‌ها و برپایی نمایشگاه های مختلف میزان فروش اقلام صنایع‌دستی افزایش می یابد.

مدیر کل حمایت از تولید و بازرگانی این معاونت ادامه داد: در راستای سیاست‌های اجرایی دولت و بر اساس دستور مستقیم رییس جمهور در 28بهمن ماه سال 85 در خصوص استفاده از کالاهای صنایع‌دستی در سبد جوایز غیر نقدی بانک‌ها و تهیه هدایای دستگاه‌های دولتی، این اداره کل با بر قراری ارتباط صحیح با تمامی روسای بانک‌های عامل، برندگان جوایز غیر نقدی بانک‌ها و عاملان فروش صنایع دستی استانی دستورالعملی تهیه و به معاونت های استانی ارسال کرد.

کیایی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل نظارت مستقیم معاونت‌های استانی براین امر، مقرر شد معاون صنایع‌دستی استان به بازدید، معرفی، نظارت و کنترل دقیق بر قیمت فروش و کیفیت کالاهای صنایع‌دستی بپردازد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا تفاهم نامه‌ای نیز ترجیحاً با اتحادیه، تعاونی و یا فروشگاه‌های معتبر صنایع‌دستی به تفکیک شهرستان‌های تابعه استان تحت مدیریت خود انعقاد کنند، اظهار داشت: طی این تفاهم نامه 7 اتحادیه، 32 تعاونی و 129 فروشگاه صنایع‌دستی به بانک‌های عامل معرفی شده است.

این مقام مسئول افزود: این اداره کل ضمن ابلاغ تخفیف 10 درصدی به برندگان بن‌‌های صنایع‌دستی به تمامی فروشگاه‌های معرفی شده به جوایز بانک‌ها، فروشگاه‌ها را موظف به نصب بارکد قیمت و شناسنامه کالا با نظارت دقیق معاونان هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کردند.

مهدی کیایی در در ادامه اظهار داشت: با انجام اقدامات پیش بینی شده در اجرای مصوبه در سراسر کشور توانستیم مشکلات گذشته را مرتفع و بهبود بخشیده و اعتماد سازی در بانک‌های کشور ایجاد کنیم.

مدیر کل حمات از تولید و بازرگانی معاونت هنرهای سنتی خاطرنشان کرد: در سال 88 بخشی از جوایز غیر نقدی بانک‌ها در قالب بن کارت و کمک هزینه خرید صنایع‌دستی به ارزش یک میلیون ریالی، دو میلیون ریالی وپنج میلیون ریالی در قرعه کشی حساب‌های پس انداز قرض الحسنه بانک‌های کشور در نظر گرفته شده است.

وی یاد آور شد: کل مبلغ ریالی در نظر گرفته شده به جوایز صنایع‌دستی در بانک‌های (ملی–تجارت– اقتصاد نوین– سپه- ملت)در سال 88 (000/000/850/12) است که نسبت به اقدام مشابه سال 87 دو برابر رشد داشته است.

کیایی ابراز امیدواری کرد: تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی برای معرفی به بانک‌های عامل در سال 88 نیز در برخی از استان‌های کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری می‌یابد.

http://sanatnews.ir/News/1/21683
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است