دو شنبه 11 تير 1403

کشف فسیل پستانداری 47 میلیون ساله در آلمان

  تاريخ:سی ام ارديبهشت 1388 ساعت 10:42   |     کد : 21679   |     مشاهده: 1099
به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف فسیل پستانداری 47 میلیون ساله در آلمان ارتباط نزدیک این موجود را با اجداد میمون‌ها و حتی انسان برملا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف فسیل پستانداری 47 میلیون ساله در آلمان ارتباط نزدیک این موجود را با اجداد میمون‌ها و حتی انسان برملا کرد.

این فسیل که به گفته دیرینه‌شناسان یکی از کامل‌ترین نمونه‌های به دست آمده از اولین پستانداران است، نشانه‌هایی از مراحل ابتدایی تکامل پستانداران را به تصویر می‌کشد.

برخی دیرینه‌شناسان معتقدند این فسیل شباهت‌های زیادی به اجداد اولیه انسان داشته اما احتمال وجود رابطه‌ای مستقیم میان این موجود و انسان ها را رد کرده اند.

جورن هوروم،‌دیرینه‌شناس نروژی و سرپرست تیم تحقیق گفت: این فسیل که پستانداری ماده است، فاقد بخش زانو به پایین پای چپ بوده، قدی 58 سانتی متری داشته و کمتر از یک سال عمر کرده است.

وی افزود:‌ اگرچه استخوان قوزک و مچ پای این موجود شباهت‌های زیادی به استخوان‌های انسانی دارند اما باز هم نمی توان آن را یکی از اجداد انسان نامید، اگرچه انگشت‌ها و ناخن‌های بزرگ پای این حیوان، پستاندار بودن آنرا نشان می‌دهد.

دانشمندان امیدوارند با بررسی‌های بیشتر بر روی این فسیل،که طبق آزمایشات گرفته شده از تخم و برگ گیاهان تغذیه می‌کرده است،‌ اطلاعات بیشتری از نحوه تکامل این نوع حیوانات و احتمال ارتباط نزدیک آن با انسان‌ها را به دست آورند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21679
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است