دو شنبه 11 تير 1403

آموزش ميراث فرهنگي در کتب درسي گنجانده شود

  تاريخ:بيست و نهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:30   |     کد : 21599   |     مشاهده: 1019
به گزارش صنعت نیوز، رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي کشور در ميزگرد برگزار شده در دفتر منطقه‌اي يونسکو پيشنهاد قرار‌گيري آموزش ميراث فرهنگي در کتب درسي را داد و گفت: براي رسيدن به اين مهم به کمک مسئولان نيازمنديم.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي کشور در ميزگرد برگزار شده در دفتر منطقه‌اي يونسکو پيشنهاد قرار‌گيري آموزش ميراث فرهنگي در کتب درسي را داد و گفت: براي رسيدن به اين مهم به کمک مسئولان نيازمنديم.

سيد مهدي موسوي در ادامه خاطرنشان کرد: اميدواريم رسانه‌ها، خبرنگاران و دستگاه‌هاي متولي امر آموزش همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در مقوله آموزش و اطلاع رساني به بهترين شکل عمل کنند.

وي افزود:موضوع ثبت جهاني آثار تاريخي براي بسياري از استان‌ها انگيزه‌اي براي توجه بيش از پيش به تعيين حريم و حفاظت از آثار تاريخي شده است و همچنين زماني که سخن از ثبت جهاني به ميان مي‌آيد همراهي‌ها از سوي اين دستگاه‌ها بيشتر مي‌شود.

رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي کشور به فعاليت تاثير گذار ngoها اشاره کرد و گفت:يکي از آئين هاي سنتي در کندلوس که پس از انقلاب فراموش شده بود با تلاش ngo ها،اين آئين دوباره در کندلوس و روستاهاي اطراف اشاعه يافت.

موسوي خاطرنشان کرد:به منظور آشناسازي اقشار مختلف با ميراث فرهنگي کشور لازم است که پس از انجام کاوش‌هاي باستان شناسي در هر منطقه، براي عموم مردم و مخصوصا دانش‌آموزان بازديدي را به منظور آشنايي برگزار کنند.

وي تصريح کرد: بنابراين با اطلاع رساني و ايجاد شرايط براي شناخت عمومي ديگر نيازي به استفاده از اهرم ثبت جهاني براي حفاظت از آثار نيست.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21599
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است