دو شنبه 11 تير 1403

کشف اعجاب انگیز اسکلت آدم کوتوله

  تاريخ:بيست و هشتم ارديبهشت 1388 ساعت 13:39   |     کد : 21531   |     مشاهده: 1331
به گزارش صنعت نیوز، اسکلت آدم کوتوله ای که در اندونزی کشف شده توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، اسکلت آدم کوتوله ای که در اندونزی کشف شده توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.

به گفته دانشمندان ، این آدم یک متری 30 کیلوگرمی ، هشت هزار سال پیش در جزیره اندونزیایی «فلورز» زندگی می کرد.

گروهی از زیست شناسان که اسکلت اعجاب انگیز را در غار «لیانگ بوا» کشف کرده است می گوید این کوتوله ها (Hobbits) از اعقاب یک گونه ماقبل تاریخ انسانی - شاید هومو ارکتوس - باشند که بیش از یک میلیون سال پیش به جزیره «فلورز» در جنوب شرقی آسیا رسیدند.

دانشمندان ادعا می کنند اندام این موجودات به احتمال زیاد طی یک فرآیند انتخاب طبیعی موسوم به «انقباض جزیره ای» کوچک تر شد.در همین حال برخی پژوهشگران معتقدند این نظریه نمی تواند اندازه مغز کوتوله ای که 400 سانتی متر مکعب - یک سوم مغز انسان مدرن - را توضیح دهد.این همچنان یک معماست چون همین موجودات ابزارهای پیچیده سنگی ساخته بودند.دانشمندان اظهار می دارند : کوتوله ها احتمالا بخشی از یک گروه مدرن انسانها با مغز غیرعادی کوچک بوده اند.

هم اکنون یک گروه زبده به سرپرستی دکتر «ویلیام جانگرز» از دانشگاه «استونی بروک» آمریکا بقایای این کوتوله را به دقت می کند.پژوهشگران تصریح کردند : پای کوتوله عارنشین به طرز حیرت انگیزی شبیه اندام انسان است. انگشت بزرگ ، موازی بقیه است.حالت مفصلها به آن امکان کش دادن انگشتان به هنگام افتادن وزن کامل بدن روی پا را می دهد ؛ خصوصیتی که در سایر پستانداران دیده نمی شود.گزارش ایسکانیوز می فزاید ، در یک بررسی دیگر دکتر «النور وستون» و دکتر «آدریان لیستر» از موزه تاریخ طبیعی «لندن» فسیل های چندین گونه اسب آبی کهن را بررسی کردند.آنان سپس این فسیل های کشف شده در جزیره «ماداگاسکار» را با نمونه های آفریقایی که از آنها تکامل یافته بودند مقایسه کردند.

دکتر «وستون» می گوید : این احتمال وجود دارد جمجمه «هومو فلورسینسیس» متعلق به «هومو ارکتوس» باشد که بر اثر زندگی در جزیره کوچک شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21531
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است