دو شنبه 11 تير 1403

فسیل کهربایی موریانه‌ای 100 میلیون ساله کشف شد

  تاريخ:بيست و هشتم ارديبهشت 1388 ساعت 13:25   |     کد : 21528   |     مشاهده: 1089
به گزارش صنعت نیوز، کشف فسیل موریانه‌ای 100 میلیون ساله در پوششی از کهربا،‌ نشانه‌هایی از قدیمی‌ترین نوع زندگی مسالمت آمیز میان حیوانات را در میانمار برملا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف فسیل موریانه‌ای 100 میلیون ساله در پوششی از کهربا،‌ نشانه‌هایی از قدیمی‌ترین نوع زندگی مسالمت آمیز میان حیوانات را در میانمار برملا کرد.

‌ این اکتشاف که در معدن زغال سنگ در میانمار صورت گرفت فسیل موریانه‌ای را در کنار یک تک یاخته( انگل) نشان می‌دهد که به نوعی بیانگر نیاز این دو به یکدیگر برای بقا بوده است.

به گفته دیرینه‌شناسان، ‌این موریانه که در اوایل دوره کرتاسه و در عصر دایناسورها می‌زیسته،‌ از ناحیه شکم که محل تغذیه تک یاختگان(انگل) برای هضم غذا بوده، مجروح بوده است.

جورج پوینار،‌ سرپرست تیم اکتشاف و محقق دانشگاه اورگن گفت: غذای اصلی موریانه‌ها چوب در ختان است که برای هضم آن نیازمند حضور تک یاختگان هستند. ازاینرو این دو موجود نیاز به زندگی مسالمت آمیز برای حفظ بقای خود خواهند داشت.

وی افزود: نشانه‌های به دست آمده ثابت می‌کند که این جراحت توسط انگلی که در کنار فسیل این موریانه دیده شده به وجود آمده است.

به گفته دانشمندان،‌ رعایت این نوع زندگی در بین این موجودات تنها عامل بقای آنها در طول این مدت 100 میلیون ساله شده و شمار آنها را تا به امروز به بیش از 2300 گونه رسانده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21528
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است