دو شنبه 11 تير 1403

فيلم‌هاي آموزش مجازي صنايع‌دستي گيلان ساخته مي‌شود

  تاريخ:بيست و دوم ارديبهشت 1388 ساعت 13:36   |     کد : 21116   |     مشاهده: 1165
به گزارش صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان گيلان از تهيه فيلم‌هاي آموزش مجازي براي رشته‌هاي صنايع‌دستي اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان گيلان از تهيه فيلم‌هاي آموزش مجازي براي رشته‌هاي صنايع‌دستي اين استان خبر داد.

محمد علي يوسفي با بيان اين مطلب گفت: سال جاري تعدادي از رشته‌هاي صنايع‌دستي مستند سازي شده و فيلم هاي آموزش مجازي اين رشته ها به صورت عملي تهيه مي‌شود.

وي ادامه داد: براي اجرايي شدن اين اقدام نيازمند يک اعتبار مشخص هستيم که هنوز تخصيص نيافته است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان با اشاره به اينکه پيش بيني‌هاي لازم براي تهيه فيلم‌هاي آموزش مجازي شده است، اظهار داشت: بر اساس بر آوردهاي انجام شده اعتبار 700 ميليون توماني براي تهيه و ساخت اين فيلم‌ها لازم است.

يوسفي تصريح کرد: همچنين در طول سال جاري کارگاه‌هاي آموزشي توليدي در مدارس سطح رشت برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين اقدام به منظور معرفي و آشنايي هر چه بيشتر دانش آموزان با رشته‌هاي مختلف صنايع‌دستي استان برگزار مي‌شود، گفت: سعي داريم با ايجاد کارگاه‌هاي آموزشي توليدي در مدارس اين شهر نسبت به آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي در مدارس اقدام موثري را عملي کنيم.

معاون صنايع‌دستي اين استان در ادامه اظهار داشت: احياء رشته‌هاي منسوخ شده از سال گذشته در دستور کار اين معاونت قرار دارد که در سال 88 به صورت جدي پيگير انجام آن هستيم.

محمد علي يوسفي خاطرنشان کرد: احياء برخي از رشته هاي منسوخ صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان گيلان از جمله چموش دوزي، کدو منقوش، ابريشم و محصولات جانبي آن و بامبو از سال گذشته آغاز شده است.

وي يادآور شد: استان گيلان از پتانسيل‌هاي بالايي در بخش صنايع‌دستي برخوردار است که احياء رشته‌هاي در حال منسوخ و منسوخ شده آن نقش موثري در حفظ جايگاه اين رشته‌ها دارد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21116
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است