دو شنبه 11 تير 1403

درهاي کاخ بابل صدام به روي گردشگران گشوده شد

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1388 ساعت 13:05   |     کد : 21012   |     مشاهده: 1111
به گزارش صنعت نیوز، با محو شدن باغ‌هاي معلق بابل، ويرانه‌هاي ديگري به جاذبه‌هاي گردشگري عراق تبديل شده اند که کاخ صدام يکي از آنها به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، با محو شدن باغ‌هاي معلق بابل، ويرانه‌هاي ديگري به جاذبه‌هاي گردشگري عراق تبديل شده اند که کاخ صدام يکي از آنها به شمار مي رود.

اين کاخ که تا کنون بازديد کننده زيادي به خود نديده، در مجاورت رود دجله قرار داشته و تنها ميزبان کوتاه مدت سازنده آن تا پيش از حمله نيروهاي اشغالگر بوده است.

در حال حاضر شهروندان عادي عراق مي توانند با پرداخت هزينه‌اي کمتر از يک دلار از اين کاخ اشغال شده بازديد کرده و زوج‌هاي جوان با پرداخت هزينه‌اي 180 دلاري، ماه عسل خود را در اتاق‌هاي ساحلي آن تجربه کنند.

به گفته برخي بازديد کنندگان اگرچه تنها نقاشي‌هايي از صدام روي ديوارهاي اين کاخ باقي مانده و ساير آثار آن از بين رفته است اما بازهم خارج کردن تصوير صدام از اين کاخ تا حدودي غيرممکن است، زيرا او با استفاده از خشت‌هاي امروزي به نوعي ويرانه‌هاي بابل را بازسازي کرده، خشت هايي که نام وي بر روي آنها حک شده است.

با اين وجود برخي از باستان شناسان بر اين عقيده اند که اين بازسازي چيزي جز تخريب بيشتر ويرانه‌هاي بابل به همراه نداشته.تخريبي که حتي با ورود سربازان نيز تغييري در آن ايجاد نشد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/21012
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است