دو شنبه 11 تير 1403

2 بند به تفاهمنامه گردشگري سلامت ايران و عمان اضافه مي‌شود

  تاريخ:بيستم ارديبهشت 1388 ساعت 12:11   |     کد : 20916   |     مشاهده: 1107
به گزارش صنعت نیوز، پيشنهاد ايران براي اضافه شدن دو بند به تفاهمنامه همکاري‌هاي ايران و عمان در زمينه گردشگري سلامت و ساماندهي گردشگران سلامت اعزامي به ايران،مورد توافق ضمني طرف عماني قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، پيشنهاد ايران براي اضافه شدن دو بند به تفاهمنامه همکاري‌هاي ايران و عمان در زمينه گردشگري سلامت و ساماندهي گردشگران سلامت اعزامي به ايران،مورد توافق ضمني طرف عماني قرار گرفت.

در حاشيه بازديد امروز دکتر راجحه بنت الامير بن علي، وزير گردشگري عمان و هيات همراه از بيمارستان پيامبران، پيشنهاد ايران براي اضافه شدن 2 بند به تفاهمنامه همکاري هاي ايران و عمان در زمينه گردشگري سلامت و ساماندهي گردشگران سلامت اعزامي به ايران مورد توافق ضمني قرار گرفت.

در اين بازديد يک ساعته پروفسورعبدالحميد طالبيان،رئيس بخش جراحي بيمارستان و دکتر سعيد صدري رئيس کميته گردشگري سلامت کشور، وزير گردشگري عمان و هيات همراه را همراهي کردند.

اين بازديد از بخش راديوتراپي آغاز و به بخش‌هاي راديولوژي، سي تي اسکن، فيزيوتراپي، نوزادان، ليزرتراپي، هيدروتراپي، مگانوتراپي، بخش در دست ساخت قلب و عروق، چشم و ... منتهي شد.

در طول بازديد طالبيان،پيرامون سابقه فعاليت بيمارستان، تعداد بخش ها و تخت ها، کادر پزشکان، اختصاص هتل با بخش vip براي بيماران ويژه و همراهان در محوطه بيمارستان، توضيحاتي ارائه داد.

از بخش هاي مورد توجه وزير گردشگري عمان هيدروتراپي با امکانات درماني ويژه افراد سنگين وزن، جراحي ليزر و جراحي زيبايي بود.

از ديگر موضوعاتي که مورد توجه هيات عماني قرار گرفت تفاوت قيمت درمان در بيمارستان فوق تخصصي خصوصي ايراني در قياس با کشورشان بود که پايين تر بودن قيمت و بالا بودن کيفيت را از عوامل قابل توجه براي اعزام بيماران عماني براي درمان به ايران دانستند.

پس از پايان بازديد از بيمارستان، جلسه اي با حضور هيات عماني و نمايندگان ايراني تشکيل شد و صدري رئيس کميته گردشگري سلامت کشور پيشنهاد ايران براي اضافه شدن 2 بند به تفاهم نامه مشترک ايران و عمان در زمينه گردشگري سلامت را مطرح کرد.

وي در ابتداي صحبت هايش گفت: کميته گردشگري سلامت کشور 20 بيمارستان از بهترين بيمارستان هاي ايران در شهرهاي بزرگ را براي ارائه خدمات درماني به خارجيان انتخاب کرده که اين بيمارستان‌ها مورد حمايت سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفته اند.

صدري ادامه داد: دفتر مرکزي با هدف برنامه ريزي براي جذب بيماراز کشورهاي خارجي براي درمان در ايران در بيمارستان پيامبران واقع است.

رئيس کميته گردشگري سلامت کشور با تاکيد بر لزوم تعامل بيشتر ايران و عمان در زمينه گردشگري سلامت، 2 بند پيشنهادي را اينگونه توضيح داد: پيشنهاد ما اين است که دولت عمان از طريق سفارت، بيماراني که علاقمند به درمان در ايران هستند را به دفتر مرکزي برنامه ريزي جذب بيماراز کشورهاي خارجي براي درمان در ايران معرفي کند.

وي افزود: ما براي سهولت انجام کار دراسرع وقت اطلاعات کامل خدمات درماني بيمارستان هاي زيرپوشش اين کميته را با قيمت و مدت لازم براي بستري به نماينده معرفي شده از سوي سفارت عمان تحويل مي دهيم.

بند دوم پيشنهادي از سوي صدري اينگونه طرح شد: ما خواستار امکان برپايي يک نمايشگاه تخصصي با موضوع توريسم پزشکي به صورت مشترک از سوي ايران و عمان در کشور عمان هستيم.

وزير گردشگري عمان با استقبال از پيشنهادهاي صدري موافقت ضمني خود را اعلام کرده و گفت: ما به زودي نماينده خود را به شما معرفي مي کنيم و تلاش مي‌کنيم در عمان دفتري براي آن نماينده اختصاص دهيم که کلا مسايل و امور مربوط به تفاهم نامه گردشگري سلامت ايران و عمان در آن دفتر قابل پيگيري باشد.

وي همچنين برپايي نمايشگاه را گامي مثبت دانسته و اعلام همکاري وزارت گردشگري عمان را اعلام کرد.

صدري در پايان اين جلسه با اشاره به اينکه خدمات درماني به بيماران خارجي در ايران توسط بخش خصوصي و با نظارت دولت انجام مي‌گيرد گفت: نظارت و کنترل خدمات و قيمت ها در اين بيمارستان ها برعهده دولت ايران است و ما خود را در قبال هر بيماري که از سوي دولت عمان معرفي شود مسئول مي دانيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20916
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است