دو شنبه 11 تير 1403

شناسایی پایگاه‌‌های مرزی مصر به کمک سنگ نوشته‌های معبد کارناک

  تاريخ:نوزدهم ارديبهشت 1388 ساعت 09:54   |     کد : 20783   |     مشاهده: 1165
به گزارش صنعت نیوز، باستان‌شناسان درصددند با استفاده از سنگ‌نوشته‌های معبد کارناک در منطقه الاقصر به کشف و شناسایی دیگر پایگاه‌های مرزی مصر باستان بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، باستان‌شناسان درصددند با استفاده از سنگ‌نوشته‌های معبد کارناک در منطقه الاقصر به کشف و شناسایی دیگر پایگاه‌های مرزی مصر باستان بپردازند.

باستان‌شناسان از روی سنگ‌نوشته‌های معبد کارناک دریافتند که شهر باستانی تارو(Tharu) دو دژ نظامی در میانه رود نیل داشته و این دو دژ کمک زیادی به عبور ارتش فراعنه از رود نیل برای مقابله دشمنانشان می‌کردند.

محمد عبدالمقصود،‌سرپرست تیم باستان‌شناسی گفت: فراعنه سفرهای منظم بسیاری از صحرای سینا برای مقابله با هیتی‌ها ودیگر تمدن‌ها که امروزه فلسطین، لبنان، اردن، سوریه وعراق نام دارند انجام می‌دادند که این دژها در تسریع حرکت‌ آنها به این مناطق نقش عمده‌ای داشتند. وی افزود: شهر تارو به عنوان محافظ مصر و دروازه ورودی آن محسوب می‌شد و کاروان‌ها ملزم به کسب مجوز از این منطقه برای ورود به مصر بودند.

پاداگان‌هایی با دیوارهای خشتی مستحکم به ضخامت 15 متر و ارتفاع 12 متر در 9 مایلی ساحل برای محافظت از ورود مهاجمان دریایی در این منطقه ساخته شده که تل هبوآ نام دشته و در زمان حکومت سلسله دوازدهم فراعنه مصر بنا شده بودند.

عبدالمقصود خاطرنشان کرد: این قلعه بعدها و در زمان رامسس دوم تبدیل به پایگاهی نظامی و دفاعی در مقابل حمله هیتی‌ها در سلسله نوزدهم فراعنه شد.

معبد کارناک یکی از مناطق باستانی و معروف مصر است که تصاویری سه بعدی از آن توسط باستان‌شناسان روی سایت‌های اینترنتی برای بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است. این تصاویر به صورت جامع تمام اکتشافات 15 ساله اخیر باستان‌شناسان از این معبد را به علاقه‌مندان نشان داده و اطلاعات جامعی از شکوه آن در سال‌های 1951 تا 31 پیش از میلاد را نشان میدهد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20783
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است