دو شنبه 11 تير 1403

دانشنامه تاريخ معماري و شهرسازي ايران زمين ايجاد مي شود

  تاريخ:هفدهم ارديبهشت 1388 ساعت 09:26   |     کد : 20719   |     مشاهده: 1125
به گزارش صنعت نیوز، دانشنامه تاريخ معماري و شهرسازي ايران زمين با حمايت وزارت مسکن و شهرسازي و سازمان ميراث فرهنگي تهيه مي شود .

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، دانشنامه تاريخ معماري و شهرسازي ايران زمين با حمايت وزارت مسکن و شهرسازي و سازمان ميراث فرهنگي تهيه مي شود .

مدير واحد پژوهش دانشنامه تاريخ معماري و شهرسازي ايران زمين گفت : اين دانشنامه شامل اسناد و مدارک تاريخي ايران که در اختيار اشخاص قرار دارد مي شود.

فرهاد نظري با بيان اينکه ايجاد اين دانشنامه مالکيت خصوصي افراد را نسبت به اسناد و مدارک تاريخي که در اختيار دارند سلب نمي کند ، تصريح کرد : اين دانشنامه با هدف پوشش قرار دادن همه آثار و اسناد تاريخي کشورمان که پيش از 1320 شمسي ايجاد مي شود تا محققان و دانشجويان بتوانند از منابع علمي و آثار تاريخي منسجم و جامعي بهره ببرند .

نظري با اشاره به اينکه آرشيوهاي شخصي فراواني در سراسر کشور وجود دارد که حجم فراواني از آثار باستاني و تاريخي ايران را در خود جاي داده اند اضافه کرد: دانشنامه تاريخ معماري و شهرسازي ايران زمين با شيوه اي جديد و غير متعارف اسناد تاريخي را طبقه بندي کرده تا از کپي برداري هاي مکرر جلوگيري شود .

وي افزود : خروجي اين دانشنامه به دوصورت ديجيتالي و کاغذي ارائه مي شود تا امکان دسترسي پژوهشگران و دانشجويان به اطلاعات علمي و تاريخي مورد نظر را بهتر کند .

علاقه مندان براي کسب اطلاعات بيشتردرباره اين دانشنامه به نشاني اينترنتي www.eiah.org مراجعه کنند .

 

http://sanatnews.ir/News/1/20719
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است