دو شنبه 11 تير 1403

فصل دوم مرمت بافت تاريخي روستاي ماخونيک آغاز شد

  تاريخ:پانزدهم ارديبهشت 1388 ساعت 11:55   |     کد : 20558   |     مشاهده: 1107
به گزارش صنعت نیوز، مرمت بافت تاريخي روستاي ماخونيک واقع در استان خراسان جنوبي، يکي از هفت روستاي شگفت انگيز جهان، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، مرمت بافت تاريخي روستاي ماخونيک واقع در استان خراسان جنوبي، يکي از هفت روستاي شگفت انگيز جهان، آغاز شد.

سيداحمد برآبادي،مدير پايگاه بافت تاريخي روستاي ماخونيک با بيان مطلب فوق گفت:اين فصل از مرمت با 20 ميليون تومان اعتبار از اول ارديبهشت ماه آغاز شده است.

وي با بيان اينکه در اين فصل از مرمت قسمت شمالي بافت تاريخي روستاي ماخونيک مرمت مي‌شود،گفت:همچنين بخشي از ناودان‌هاي سنگي که ناودان‌هاي فلزي جاي آنها را گرفته بود به شکل اوليه(سنگي) باز مي‌گردد.

برآبادي خاطرنشان کرد:در اين فصل از مرمت به بخش شمالي بافت تاريخي روستاي ماخونيک که آسيب پذير‌تر نسبت به ديگر بخش‌ها است،پرداخته مي‌شود.

مدير پايگاه بافت تاريخي روستاي ماخونيک با اشاره به فصل نخست مرمت گفت: در اين فصل با 20 ميليون تومان اعتبار به مرمت اطراف برج مرکزي روستا پرداخته شد.

خاطرنشان مي شود؛روستاي ماخونيک يکي از هفت روستاي شگفت انگيز جهان است و به لحاظ شهرت آن به شهر لي لي پوتها، جذابيت هاي حيرت انگيزي دارد. اين روستا در فاصله ۷۸ کيلومتري شرقي شهر سربيشه در مسير جاده سربيشه به روستاي دُرُح قرار دارد.منطقه ماخونيک متشکل از ۱۲ آبادي است که روستاي ماخونيک بزرگ ترين آنها محسوب مي شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/20558
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است